اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی:

نیروی انتظامی تنها متولی برطرف کردن بدحجابی نیست

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: همه مردم و مسئولان نیروی انتظامی را متولی مقابله با بدحجابی می‌دانند در حالی که این امر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست.

نیروی انتظامی تنها متولی برطرف کردن بدحجابی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به مناسبت 21 تیرماه روز عفاف و حجاب با حجت‌الاسلام محمد‌علی تابعی گفت‌وگو کردیم؛ اینکه هنوز خانواده‌ها مسئله حجاب را به خوبی نشناخته‌اند و آنگونه که باید مسئله حجاب در میان جوانان به ویژه دختران تبیین نشده است و مسئولان امر باید در این مورد تلاش بیشتری داشته باشند از جمله نکاتی بود دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی به آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: در بحث حجاب یک کف و یک سقف داریم که کف حجاب چادر و سقف حجاب بی‌نهایت است که باید رعایت شود.

*فارس: وضعیت حجاب در دیگر کشورها چگونه است؟

تابعی: در دیگر کشورها حجاب بیشتر رعایت می‌شود، حجابی که در کشورهای یونان، ترکیه، مصر و یمن مطرح است از نوع حجاب کامل و اسلامی است که باید الگوبرداری شود.

همچنین نباید برای حجاب محدودیت قائل شد؛ هر چه حجاب بیشتر باشد ارزش زن بیشتر می‌شود؛ در مجموع پوشش به زن‌ها ارزش و شخصیت می‌دهد.

*فارس: چه ارزیابی از نقش رسانه‌ها در رفع بد‌حجابی دارید؟

تابعی: نقش رسانه‌ها در تبیین و اطلاع‌رسانی دقیق اهمیت حجاب بسیار مهم است و باید از آثار حجاب، ارزش و اهمیت آن در جامعه اسلامی بیشتر استفاده شود و اطلاع‌رسانی دقیقی در این مورد صورت گیرد.

فعالیت صدا و سیما در کشور و خراسان جنوبی بسیار عالی است و صدا و سیما و برخی از دستگاه‌ها فعالیت خوبی برای رفع بد‌حجابی در جامعه دارند اما این دستگاه‌ها باید حمایت بیشتری شوند.

نزدیک به 25 دستگاه مسئول عفاف و حجاب در کشور هستند که باید در زمینه فرهنگی تلاش زیادی کنند؛ یکی از وظایف آنها رفع بد‌حجابی در جامعه اسلامی است که باید کارها و برنامه‌های زیادی در این مورد انجام دهند.

*فارس: خانواده‌ها در رفع بدحجابی چه تاثیری دارند؟

تابعی: خانواده‌ها نقش مهمی در رفع بد‌حجابی در کشور دارند و تذکر و یادآوری فقط نباید در خانواده‌ها صورت گیرد بلکه آن‌ها باید در تبیین و اهمیت این مورد تلاش بیشتری کنند.

استفاده خانواده از ماهواره‌ها سبب بروز این‌گونه بدحجابی‌ها و بی‌بند‌ و باری‌ها در جامعه می‌شود که باید به این نکته توجه داشت.

همکاری مسئولان و مردم باید در راستای رفع بدحجابی در کشور صورت گیرد و ناوگان اتوبوسرانی و هوایی همه باید در راستای رفع بد‌حجابی در کشور تلاش کنند.

*فارس: آیا کارهای فرهنگی به تنهایی در رفع بد‌حجابی موثر است؟

تابعی: از موضع تذکر و راهنمایی نمی‌توان مسئله بدحجابی را حل کرد و امروز با توجه به همکاری همه مردم و مسئولان باید عامل بازدارندگی در کشور اجرا شود که صرفا تذکر تنها نیست بلکه از نوع محرومیت‌ها باید اقدام شود.

بسیاری از کشورها بحث حجاب را در برنامه‌ خود قرار داده‌اند و امروز در هلند بحث جنسیتی مطرح است که این امر نشان از حمایت از عفاف و حجاب دارد.

*فارس: نگاه و دیدگاه دیگر کشورها در مورد عفاف و حجاب چیست؟

تابعی: گرایش دنیا به سمت حجاب بسیار بوده و حجاب در انگلستان و آمریکا مورد توجه است؛ مسئولان اسلامی ایران نیز باید توجه ویژه‌ای به این موضوعات داشته باشند و همیشه نیمه خالی لیوان را نبینند.

بحث حجاب در کشورهای اروپایی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کشورهای اروپایی بحث "برقه" که حجاب کاملا پوشیده است را به رفراندوم گذاشته‌اند.

فرهنگ خراسان جنوبی اصیل و تعریف شده است و با توجه به این امر باید نسبت به رفع بد‌حجابی در استان و همچنین در کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

*فارس: وضعیت حجاب در خراسان جنوبی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تابعی: با توجه به نوپا بودن استان و همچنین دانشگاهی بودن بیرجند ورود ایده‌ها و افکار از استان‌های دیگر به خراسان جنوبی جای نگرانی زیادی دارد، زیرا برخی از فرهنگ‌ها تاثیرپذیری از فرهنگ‌های استان‌های دیگر دارد و فرهنگ اصیل استان کمرنگ‌تر شده است.

مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها در رفع بدحجابی باید بیشتر توجه داشته باشند و اساتید با برنامه‌ریزی و مسئولان امر با تذکر و کارهای فرهنگی باید جوانان را به سمت و سوی حجاب اسلامی راهنمایی کنند.

عامل اصلی در بی‌توجهی به عفاف و حجاب سیطره جنگ رسانه‌ای است و امروز جنگ نرم دشمن در قالب ماهواره و رسانه‌های دیجیتالی فعالیت می‌کند.

*فارس: نظر شما در مورد قانون عفاف و حجاب چیست؟

تابعی: رسانه‌های بیگانه و دشمنان در همه بخش‌ها اعم از الگوها، موسیقی‌ها و رفتارهای افراد درصدد هستند تا فرهنگ غرب را در کشور اسلامی پیاده کرده و جوانان را به سمت و سوی الگوهای غربی سوق دهند.

اگر قانون عفاف و حجاب به خوبی تبیین و اجرایی می‌شد بسیار عالی بود ولی در قانون هنوز ساز و کارهای آن مشخص نشده و متولی خاصی هم ندارد.

مبارزه با بد‌حجابی در کشور به دست نیروی انتظامی نیست و همه مردم و مسئولان، متولی رفع بدحجابی را نیروی انتظامی می‌دانند که اینطور نیست و نیروی انتظامی تنها با توجه به نقش فرهنگی می‌تواند درصدی از کار را انجام دهد.

بسیاری از مسئولان برای رفع بد‌حجابی بی‌توجه هستند و کم‌کاری در رفع بد‌حجابی در کشور بسیار زیاد صورت گرفته است که مسئولان امر در این مورد باید توجه کنند.

*فارس: عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بحث عفاف و حجاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تابعی: بسیاری از مسئولانی که متولی بحث عفاف و حجاب در کشور و خراسان جنوبی بوده‌اند هنوز در مورد حجاب در استان اظهارنظر نکرده‌اند که جای تأسف دارد.

توقع از متولیان فرهنگی بیشتر است و نگاه و توجه دولت دهم در راستای رفع بد‌حجابی در کشور بسیار بیشتر از دولت‌های قبل بوده است.

*فارس: چرا در کشور اسلامی ما برخی فرهنگ عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند؟

تابعی: کشور ایران اسلامی را با حجاب می‌شناسند و حجاب نماد نظام اسلامی و انقلاب است و دشمنان هم تا زمانی که حجاب را بر سر دختر و زن ایرانی می‌بینند، نمی‌توانند به کشور ایران ضربه بزنند.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن نمادهای اسلامی در ایران است و مسئولان فرهنگی کشور باید بیشتر از همیشه کمر همت را بسته و خود را برای مقابله با دشمن و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمن آماده کنند.

*فارس: آیا هماهنگی بین دستگاه‌ها در رفع بدحجابی وجود دارد؟

تابعی: هماهنگی در کارهای انجام شده در مورد عفاف و حجاب در کشور وجود ندارد و مجموعه‌های فرهنگی باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم‌تری در این راستا کار کنند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول