اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رزن در خانه ملت:

قوای سه‌گانه در اجرای قانون حجاب و عفاف وحدت نظر ندارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه برای اجرای قانون حجاب و عفاف در میان قوای سه‌گانه وحدت نظری مشاهده نمی‌شود، گفت: مجری اصلی اجرای این قانون دولت است ولی می‌خواهد تحلیل و درک خود را بر این قانون اعمال کند.

قوای سه‌گانه در اجرای قانون حجاب و عفاف وحدت نظر ندارند

عطاء‌الله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی دارای آثار اجتماعی نیز هست، اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن مردان و زنان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند، محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم ساخته و به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، خاطرنشان کرد: حجاب به هیچ ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی برای زنان نبوده و نیست.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با قانون حجاب و عفاف و لزوم اجرای آن در جامعه گفت: تعداد 26 نهاد و دستگاه اجرایی در سطح کشور متصدی اجرای این قانون هستند و باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی این قانون را یکی از کامل‌ترین قوانین موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: وظایف تمام دستگاه‌ها در این قانون مشخص شده است.

سلطانی‌صبور گفت: در اجرای این قانون کامل و مورد نیاز باید وحدت و انسجام وجود داشته باشد تا بتوان از این طریق به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه در میان قوای سه‌گانه در اجرای قانون حجاب و عفاف وحدت نظری مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: مجری اصلی اجرای این قانون دولت است ولی انگیزه لازم برای اجرای این قانون در دولت دیده نمی‌شود چرا که می‌خواهد تحلیل، تفسیر و درک خود را بر این قانون اعمال کند.

نماینده مردم رزن در خانه ملت در ادامه سخنانش با بیان اینکه قانون حجاب و عفاف در دولت خاتمی تصویب شد، اظهار داشت: در فضای فکری آن زمان تدوین و تصویب چنین قانون مطلوبی انتظار نمی‌رفت، ولی انتظار می‌رود در فضای دولت اصولگرا چنین قانونی نوشته و اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر انگیزه‌ای از سوی دولت و انسجامی از سوی مجموعه برای اجرای این قانون مشاهده نمی‌شود که باید نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.

سلطانی‌صبور در بخش پایانی سخنانش از فعالیت نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی در جامعه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: این مجموعه با سعه صدر و تحمل انتقادات و زحمات، در اجرای این قانون در حد سهم خود عملکرد خوبی داشته‌ که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول