اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

بسیاری از بندهای قانون حجاب هنوز در کشور اجرا نشده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مسئولان فرهنگی در کشور ما اهتمام لازم را به مقوله حجاب نداشته و بسیاری از بندهای قانون حجاب و عفاف هنوز در کشور اجرا نشده است.

بسیاری از بندهای قانون حجاب هنوز در کشور اجرا نشده است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز ملی حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب یک ارزش الهی و انسانی است که از طریق فعالیت‌های فرهنگی ترویج می‌شود و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از طریق نهادهای فرهنگی پیگیری شود.

وی ادامه داد: مشکلی که در این زمینه موجب اختلال در این مسیر می‌شود، این است که فعالان فرهنگی اهتمام لازم را به ترویج مسئله حجاب ندارند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: مشکل دوم این است که گاهی به نظر می‌رسد برخی از مسئولین حتی در اعتقاد به حجاب به بیراهه رفته و آن را به عنوان معروفی که پیگیری آن از سوی حکومت اسلامی واجب است، نگاه نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: نخستین راه ترویج حجاب این است که این کار را از اداراتی که از بیت‌المال تغذیه می‌کنند، پیگیری کرده و این اماکن را به عنوان جایگاه‌هایی که تبلور حاکمیت نظام اسلامی هستند، از بی‌حجابی مبرا کنیم.

حسینی عنوان کرد: دولت باید قانون حجاب و عفاف را اجرا کرده و از نیروی انتظامی در این زمینه حمایت‌های لازم صورت بگیرد تا اقدامات به صورت یکپارچه انجام شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما به مقوله حجاب فصلی نگاه شده و صیانت از این ارزش در فصل‌های دیگر به جز فصل تابستان فراموش می‌شود که این موضوع از بزرگ‌ترین ضعف‌های ما در این حوزه و مانع تاثیرگذاری اقدامات است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ما در این زمینه به خانواده برمی‌گردد اظهار داشت: تربیتی که امروز در خانواده‌های ما به آن پرداخته می‌شود، تربیت دینی نیست.

وی افزود: دشمن هم وقتی متوجه شد در صحنه نظامی نتوانسته تاثیرگذار باشد، با گسترش ابتذال و انحطاط فرهنگی در پی ضربه زدن به پایه‌های تفکر دینی در جامعه است.

حسینی با اشاره به راهکارهای ترویج حجاب در جامعه ابراز داشت: تبیین حجاب برای تمام اقشار اعم از خانواده‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان از مهم‌ترین کارهایی است که در این زمینه باید به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: خانواده‌ها بدانند بی‌حجابی خانمان‌برافکن است و حجاب راهی است که می‌توانند به وسیله آن سلامت فرزندانشان را تضمین کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه باید به آن پرداخته شود، الزام دولت اسلامی به جدی گرفتن موضوع حجاب است و باید این موضوع را روشن کنیم که هیچ مسئولی در این زمینه حق انتخاب ندارد این تکلیف دولت، قوه قضائیه و مجلس است که با تمام ابزارهایی که دارند به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های و رسانه‌های تبلیغاتی و فرهنگی در زمینه ترویج حجاب و عفاف گفت: صدا و سیما در این زمینه وظیفه بسیار سنگینی به دوش دارد که تاکنون نتوانسته آن را درست پیگیری کند.

حسینی با بیان اینکه با ریشه‌های بدحجابی باید برخورد کرد ادامه داد: در قرآن کریم، اجرای عدالت به امر به معروف مقدم شمرده شده و این موضوع نشان می‌دهد که تا عدالت اجتماعی نباشد، نمی‌توان به اصلاح کامل امور دینی مردم امید داشت.

وی خاطر نشان کرد: فقر، فساد اقتصادی و فاصله طبقاتی ریشه دین مردم را می‌زند و قبل از اینکه از نظر اقتصادی به آنان ضربه بزند، آنان را از نظر فرهنگی تهی خواهد کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول