اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان:

حجاب هویت مذهبی و ملی زن مسلمان است

خبرگزاری فارس: بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز عفاف و حجاب عنوان کرد: حجاب تنها هویت مذهبی زنان مسلمان است.

حجاب هویت مذهبی و ملی زن مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت در بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان به مناسبت بیست و یکم تیرماه روز عفاف و حجاب آمده است: بیش از سه دهه از حرکت عظیم و انقلابی مردم ایران اسلامی می‌گذرد و جمهوری اسلامی در این مدت مراحل بسیار دشوار و موانع سختی را پشت سر گذاشته که هر یک از این دشمنی‌ها برای از پای درآوردن یک کشور کافی بود اما اینکه ایران اسلامی اکنون کشوری مستقل و قوی و تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان بوده و دارای گفتمان اصیل و  شفاف است و از همین بستر توانسته به دستاوردهای عظیمی در بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دست یابد، بی‌گمان یکی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب مشخص شدن جایگاه واقعی زن مسلمان در خانه و اجتماع بوده است.

در ادامه بیانیه آمده است: بانوان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به جایگاه واقعی خود که مسئولیت در برابر مصالح اجتماعی و سیاسی جامعه و حضور فعال در صحنه‌های مختلف بود دست یافتند.

بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در این بیانیه ذکر کرده است: در عصر پهلوی با ترویج خودباختگی فرهنگی و رواج ارزش‌های غربی، هویت اسلامی زن مسلمان ایرانی مورد تهدید واقع شده بود و در جامعه به تدریج فرهنگ برهنگی و بی‌عفتی رواج می‌یافت و از فعالیت‌های اجتماعی و مفید زنان کاسته می‌شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از انقلاب، زنان به جایگاه واقعی خود که مسئولیت در برابر مصالح اجتماعی و سیاسی جامعه و حضور فعال در صحنه‌های مختلف بود، دست یافتند و در این زمینه می‌توان به رشد علمی در دستیابی به مقام‌های جهانی در المپیادهای علمی در سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد.

بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در ادامه بیانیه خود خطاب به زنان اضافه کرده است: ای زنان مسلمان ایرانی، لحظات زندگی خود را پاس بدارید و فرصت جوانی را دریابید که جوانی مانند نسیم رحمت و حیا سرچشمه تمام زیبایی‌هاست و در فقدان حیا هیچ‌ کار زیبایی انجام نمی‌گیرد و هیچ‌ کار زشتی ترک نمی‌شود و بزرگ‌ترین سرمایه دختر و زن مسلمان حیا است که ثمره آن مهار شهوت و تضمین عفت او خواهد بود.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: حجاب ما زنان مسلمان نه بخشی از هویت سنتی یا نژادی ماست و نه معنای سیاسی یا اجتماعی دارد بلکه حجاب ما تنها هویت مذهبی ماست.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول