اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بافت‌های فرسوده

انقلابی در ساخت مسکن در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: انقلابی در ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده در حال شکل‌گیری است.

انقلابی در ساخت مسکن در حال شکل‌گیری است

مجید کیان‌‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تسهیلات جدید نوسازی در سال جدید اظهار داشت: با موافقت نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن، بانک مرکزی موظف است نسبت به توزیع یکصد هزار فقره تسهیلات جدید احیای بافت فرسوده بین بانک‌های عامل ملی، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و سپه در سال جاری اقدام کند.

وی با بیان اینکه میزان نرخ سود تسهیلات در بافت‌های فرسوده در دوران مشارکت معادل 20 درصد و در زمان فروش اقساطی 15 درصد است تصریح کرد: مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات نوسازی 15 سال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه بافت‌های فرسوده شهری عمدتا با سه ویژگی ریزدانگی (عرصه خانه‌های کمتر از 200 مترمربع)، عدم دسترسی (50 درصد از معابر موجود در این بلوک شهری عرض کمتر از شش متر داشته باشد) و ناپایداری (50‌درصد واحدهای آن از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نباشد) شناخته می‌شوند گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده جز با همیاری کلیه مسئولان ذیربط و مشارکت واقعی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه از پرداخت یکصد هزار فقره تسهیلات جدید نوسازی توسط بانک مسکن خبر داد و ابراز داشت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی امسال 50 هزار تسهیلات جدید از خط اعتباری مسکن مهر برای پروژه‌های بالای 5 واحد مسکونی به روش خود مالکی برای هر واحد به میزان 200 میلیون ریال پرداخت خواهد شد و در مورد پروژه پنج واحد کمتر به هر میزان متقاضی وجود داشته باشد، بدون محدودیت از تسهیلات مسکن مهر برخوردار می‌شوند.

به گفته وی نرخ سود تسهیلات در قالب پرداخت خود مالکی به ترتیب 9 درصد، 7 درصد و 4 درصد برای شهر تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها است.

کیان‌پور افزود: با موافقت وزیر راه و شهرسازی سازندگان واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در پروژه پنج واحدی و کمتر تا زمان فروش اقساطی فرصت معرفی خریداران واجد شرایط را دارند و در سایر پروژه‌ها تا مرحله سوم دریافت تسهیلات این فرصت فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: این تسهیلات به افراد واجد شرایط (دارای فرم (ج) سبز و سرپرست خانوار) پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول