اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران خبر داد

ساخت 2 واحد نیروگاهی بخار در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از دست اقدام بودن دو واحد نیروگاهی بخار در کشور خبر داد.

ساخت 2 واحد نیروگاهی بخار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه سازمان توسعه برق ایران توسعه نیروگاه‌های کشور و برنامه‌ریزی آن برای هدایت حضور بخش خصوصی در این بخش است.

وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه از پروژه‌های مهرماندگار کشور محسوب می‌شود، افزود: خوشبختانه این پروژه از سرعت مطلوبی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران با اشاره به احداث 20 نیروگاه در کشور در حال حاضر تصریح کرد: این نیروگاه‌ها در قالب 56 واحد نیروگاهی احداث می‌شود.

وی میزان ظرفیت نیروگاه زنجان را در حال حاضر 648 مگابایت دانست و گفت: نیروگاه زنجان دومین نیروگاه کشور است که بخش گاز آن نیز فعال می‌شود.

صالحی با بیان اینکه تجهیزات این نیروگاه 100 درصد ایرانی است، یادآور شد: یکی از افتخارات کشور است که نیروگاه‌های کشور کاملا بومی احداث می‌شود.

وی ادامه داد: کشور ایران جزء شش کشور جهان در زمینه احداث نیروگاه است که از نظر تجهیزاتی کاملا مدرن و به روز احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از دست اقدام بودن دو واحد نیروگاهی بخار در کشور خبر داد و افزود: این نیروگاه‌ها به زودی در کشور احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف کشور نیروگاه‌های مختلفی در حال حاضر در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: برخی نیروگاه‌ها نیز در حال توسعه است.

صالحی با اشاره به آماده بودن افتتاح 3 هزار مگابایت نیروگاه در کشور افزود: 250 مگابایت نیروگاه بادی نیز در آینده نزدیک توسط بخش دولتی و خصوصی وارد عرصه نیروگاهی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در تاکستان پنج نیروگاه بادی نصب می‌شود، افزود: احداث نیروگاه‌های بادی از برنامه‌های سازمان محسوب می‌شود.

صالحی با اشاره به همکاری مردم برای صرفه‌جویی در زمینه مصرف برق تصریح کرد: 66 هزار مگابایت ظرفیت منصوبه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 46 مگابایت آماده بهره‌برداری است که نیاز کشور را در بخش‌های مختلف تامین می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول