اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار یزد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در یزد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: نخستین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک 180 کیلوواتی کشور امروز در یزد به بهره‌برداری رسید.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در یزد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، استاندار یزد ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این نیروگاه اظهار داشت: در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های کلان و مهمی در استان یزد شکل گرفته که این نیروگاه خورشیدی، به عنوان نخستین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک کشور یکی از نشانه‌های همت و تخصص مردم استان یزد است.

محمدرضا فلاح‌زاده با مقایسه‌ای از میزان تولید و مصرف برق در استان یزد طی چند سال اخیر افزود: در سال 1386 میزان تولید برق استان یزد 600 مگاوات بوده که در سال جاری این میزان به هزار و 100 مگاوات افزایش یافته است.

وی با اشاره به مزیت‌های بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی نسبت به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی علاوه بر اینکه نیازمند سوخت فسیلی نیست، فاقد آلاینده‌های محیطی برای تولید برق است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به همت و تلاش مردم استان یزد، بیشترین سرمایه‌گذاری این شرکت در سراسر ایران در استان یزد بوده است.

سید عبدالحمید ثمره هاشمی اظهار امیدواری کرد: این روند رو به رشد را در سال‌های آتی نیز شاهد باشیم.

وی افزود: گروه تولیدی شهید قندی یکی از موفق‌ترین کارخانجات شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن فلزات کشور است و با افتتاح این واحد افتخاری دیگر از خدمات ارزنده این شرکت در پرونده زرین استان یزد ثبت شد.

این نیروگاه خورشیدی با حضور معاون فنی و اجرایی سازمان انرژی‌های نو، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور و جمعی از مسئولان استانی در محل کارخانجات شهید قندی یزد به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول