اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو:

احداث نیروگاه حیدریه در عراق آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو از آغاز به‌کار عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی حیدریه عراق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

احداث نیروگاه حیدریه در عراق آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم راحمی صبح امروز در سومین اجلاسیه هم‌اندیشی اتحادیه‌های انجمن اسلامی وزارت نیرو در سنندج اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو، احداث نیروگاه حیدریه عراق به‌عنوان وظیفه اصلی و ابتدایی این ستاد مطرح و مقرر شد به محض تکمیل تامین اعتبار این نیروگاه، عملیات احداث آن آغاز شود.

وی افزود: قول ساخت این نیروگاه چهار سال قبل در سفر  وزیر سابق نیرو به عراق به مسئولان ارشد این کشور داده شده بود، اما کمبود نقدینگی در سال‌های اخیر آغاز عملیات اجرایی این پروژه را با تاخیر مواجه ساخته بود.

به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارت نیرو، هم‌اکنون منابع مالی این پروژه  تامین شده و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری این پروژه در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

راحمی با اشاره به اهیمت ساخت نیروگاه حیدریه از لحاظ سیاسی برای کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بستر صادرات برق از عراق به سوریه و لبنان نیز فراهم شده و امید است با احداث این نیروگاه ظرفیت صادرات به این کشورها نیز بیشتر شود.

راحمی در پایان احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج را افتخار وزارت نیرو در استان کردستان دانست و گفت: در دولت‌های نهم و دهم توجهات قابل توجهی از سوی وزارت نیرو به این استان شده است که امید است این توجهات تداوم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هم در این همایش با اشاره به اینکه کشور در معرض جنگ فرهنگی قرار دارد، گفت: انجمن‌های اسلامی می‌توانند نقش مهمی در حفظ جامعه در مقابل جنگ فرهنگی دشمن داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی افزود: تعالیم اسلامی ظرفیت بالایی در راستای نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق دارند که امید است استفاده از آموزه‌های اسلامی در این موضوع بیشتر شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول