اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از فاز بخار

ظرفیت نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سنندج به 950 مگاوات رسید

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج گفت: با بهره‌برداری از فاز بخار، ظرفیت این نیروگاه هم‌اکنون به بیش از 950 مگاوات افزایش یافته است.

ظرفیت نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سنندج به 950 مگاوات رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید رحیمی‌فر عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران صنعت آب و برق استان و رسانه ملی گفت: اظهار داشت: علیرغم نقش حیاتی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در تامین برق استان، سطح اطلاعات شهروندان از خدمات این نیروگاه در درجه پایینی قرار دارد.

وی افزود: با بهره‌برداری از فاز بخار، ظرفیت این نیروگاه هم‌اکنون به بیش از 950 مگاوات رسیده است که بیش از مصرف استان است و به شبکه سراسری برق تزریق می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ادامه داد: چهار واحد فاز گازی این نیروگاه با ظرفیت تولید انرژی 159 مگاواتی در حال فعالیت بود و با راه‌اندازی دو واحد فاز بخار ظرفیت تولید انرژی این نیروگاه در حال حاضر به 956 مگاوات رسیده است.

رحیمی‌فر یادآور شد: واحدهای گازی راندمان پایین‌تری نسبت به واحدهای بخار دارند که با آماده شدن فاز بخار نیروگاه تولید انرژی نیز افزایش یافته و این مهم زمینه را برای تامین نیازهای استان کردستان و سایر استان‌های منطقه فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج یکی از پاک‌ترین واحدهای تولیدی استان است و به دلیل رعایت استانداردهای مختلف از نظر زیست‌محیطی هیچ گونه آلودگی ندارد.

مدیر امور انتقال برق استان کردستان هم در این نشست با اشاره به وجود خطوط 63، 130 و 230 ولت در استان، از احداث خط 400 کیلوولت در آینده نزدیک خبر داد.

صادق ارشدی افزود: شبکه انتقال نیروی برق استان کردستان به استان‌های آذربایجان، همدان و کرمانشاه متصل است و در برخی موارد از طریق خطوط 230 ولت به شبکه سراسری متصل است و می‌تواند با این استان‌ها تبادل، تحویل و دریافت انرژی را انجام دهد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول