اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

ظرفیت نیروگاه‌های کرمانشاه 1296 مگاوات است

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: ظرفیت نیروگاهی نصب شده در استان کرمانشاه هزار و 296 مگاوات و حداکثر مصرف برق استان620 مگاوات است.

ظرفیت نیروگاه‌های کرمانشاه 1296 مگاوات است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید نامجو امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کرمانشاه که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور به 66 هزار و 366 مگاوات خواهد رسید.

نامجو ادامه داد: ساخت 12 هزار مگاوات نیروگاه دیگر را در دست اقدام داریم که با افتتاح این نیروگاه‌ها در دولت محمود احمدی‌نژاد ظرفیت تولید برق کشور دو برابر می‌شود.

نامجو افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی نسبت به واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی به شرکت‌های توزیع که صلاحیت دارند، واگذار می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق استان 620 مگاوات است،‌ گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاهی نصب شده در این استان هزار و296 مگاوات است

وی همچنین با اشاره به مشخصات نیروگاه 648 مگاواتی سیکل ترکیبی زاگرس کرمانشاه گفت: این نیروگاه از مصوبات  سفر ریئس‌جمهور بوده و در 19 ماه با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 400 میلیارد ریال احداث شده است‌.

نامجو با اشاره به مشخصات نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کرمانشاه گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد گازی به ظرفیت هر کدام 162 مگاوات بوده و در زمینی به مساحت حدود 27 هکتار احداث شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول