اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد

فروش 50 درصد اوراق مشارکت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: از 233 میلیارد تومان اوراق مشارکت در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی کشور بیش از 100 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

فروش 50 درصد اوراق مشارکت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند محمدرضا عطارزاده در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش فروش اوراق مشارکت نیروگاه‌های برق آبی در کشور تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان از 233 میلیارد تومان به فروش رسیده است و فروش این اوراق مشارکت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این اوراق مشارکت در بانک سپه در حال فروش بوده و این بانک تقاضا کرده است فرصت زمانی برای عرضه این اوراق تمدید شود که در حال بررسی این موضوع هستیم.

عطارزاده تأکید کرد: همه طرح‌های در نظر گرفته شده برای این اوراق مشارکت در آستانه بهره‌برداری است و این اعتبارات باعث تسریع در بهره‌برداری پروژه‌ها خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطر ‌نشان کرد: در شرایط کنونی بیش از 233 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نیروگاه‌های برق آبی کشور، 500 میلیارد تومان برای سازمان آب و برق خوزستان و 300 میلیارد تومان نیز برای آبفای خوزستان در حال فروش است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی در حوزه کارون 7.6 میلیارد متر مکعب مخزن جدید احداث شده است و با افتتاح سد گتوند دیگر مشکلی برای تولید برق در سدهای بالادست گتوند وجود ندارد.

این مسئول افزود: این سد می‌تواند در هر زمانی که شبکه برق کشور به برق نیاز داشته باشد تولید برق را در دستور کار قرار داد بدون اینکه دغدغه‌ای برای رهاسازی آب داشته باشیم زیرا آب رها شده به مخزن سد گتوند اضافه می‌شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه تحریم‌ها مانعی برای گسترش نیروگاه‌های کشور نیست، افزود: تحریم‌ها مانعی به شمار نمی‌آید بلکه مسیر را مقداری طولانی‌تر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی 70 درصد از تجهیزات نیروگاه سد گتوند از تولیدات داخلی است و در تلاش هستیم تا نیروگاه سد سیمره 100 درصد ایرانی باشد که در این باره در حال بررسی و رایزنی هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش کارون با محدودیت کشت تابستانی مواجه نیستیم ولی در بخش کرخه مشکلاتی وجود دارد که تلاش کرده‌ایم تا با خارج کردن نیروگاه این سد از مدار تا حدی این مشکل برطرف شود.

عطارزاده افزود: برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون تنها مجوز انتقال 850 میلیون متر مکعب در سال صادر شده است و انتقال این میزان نیز تا 10 سال آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول