اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری نیروگاه و خطوط انتقال شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

افزایش ظرفیت نیروگاهی پارس جنوبی به 1500 مگاوات

خبرگزاری فارس: مجری نیروگاه و خطوط انتقال شرکت نفت و گاز پارس از افزایش ظرفیت نیروگاهی پارس جنوبی به یک‌هزار و 500 مگاوات خبر داد.

افزایش ظرفیت نیروگاهی پارس جنوبی به 1500 مگاوات

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور اظهار داشت: ظرفیت نیروگاهی منطقه پارس جنوبی با احداث واحد 500 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه پارس یک که هم‌اکنون مراحل تعیین برنده مناقصه را می‌گذراند، در مجموع به یک‌هزار و 500 مگاوات می‌رسد.

مجری نیروگاه و خطوط انتقال شرکت نفت و گاز پارس افزود: ظرفیت یک‌هزار و 500 مگاوات برای تغذیه و تقویت توان الکتریکی پالایشگاه‌های پارس جنوبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توسلی‌پور با بیان اینکه واحد یک‌هزار و 500 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه پارس یک، به پالایشگاه‌هایی که در منطقه 2 پارس مستقر هستند برق‌رسانی می‌کند خاطر نشان کرد: این واحد، برق پالایشگاه فازهای 11، 12، 14،13، 19،22 و 24 و همچنین طرح توسعه پالایشگاه‌های 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبی را تامین خواهد کرد.

مجری نیروگاه و خطوط انتقال شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: احداث خطوط انتقال نیرو برای برق‌دار کردن پالایشگاه‌های فازهای، 15و 16 و 17 و 18 حدود 18 ماه گذشته اجرا و پالایشگاه‌های این فازها برق‌دار شده است.

وی اضافه کرد: احداث نیروگاه برای مصارف برق منطقه پارس 2 از اولویت‌های شرکت نفت و گاز پارس است که در سال جاری انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این، نیروگاه گازی پارس یک پارس جنوبی با ظرفیت یک‌هزار مگاوات به بهره‌برداری رسیده است که به زودی مناقصه ساخت 500 مگاوات دیگر آن به روش سیکل ترکیبی برای دستیابی به ظرفیت یک‌هزار و 500 مگاوات برگزار خواهد شد.

تامین برق پالایشگاه‌های پارس جنوبی به صورت متمرکز و صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های مدیریت، بهره‌برداری، تولید و توزیع برق در پارس جنوبی، حذف واحدهای غیرمتمرکز تولید برق در کنار پالایشگاه‌ها، امکان عرضه برق به شبکه سراسری و رفع کمبود نیاز برق منطقه و استان‌های همجوار از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح ملی است. 

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول