اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس مصوبه هیئت دولت

نیروگاه حرارتی شازند ملزم به استفاده از سوخت گاز است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت نیروگاه حرارتی شازند ملزم به استفاده از سوخت گاز به جای سوخت مازوت است.

نیروگاه حرارتی شازند ملزم به استفاده از سوخت گاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: نیروگاه حرارتی شازند در حال حاضر مشکلی برای استفاده از سوخت گاز ندارد و باید ظرف چند روز آینده صددرصد سوخت مورد نیاز خود را از گاز تامین کند در غیر این صورت مانع از ادامه فعالیت آن خواهیم شد.

* به عنوان استاندار اجازه نمی‌دهم مردم بیش از این با آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند

وی تصریح کرد: استفاده از سوخت مازوت آلودگی‌های فراوانی دارد که به عنوان استاندار این استان اجازه نخواهم داد مردم بیش از این با آلودگی هوا دست و پنجه نرم کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک ادامه داد: اجرای این طرح نقش بسیار مؤثری در کاهش آلودگی هوای شهر دارد که ضروری است دستگاه‌ها به خوبی به وظایف خود در این زمینه عمل کرده و گزارشات لازم را ارائه دهند.

* واحدهای صنعتی نباید برای منافع خود سلامت مردم را به خطر اندازند

شعبانی‌فرد با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی خاطر نشان کرد: سلامتی مهم‌ترین نیاز مردم است و واحدهای صنعتی نباید برای منافع خود سلامت مردم را به خطر اندازند.

وی افزود: همه مدیران واحدهای صنعتی و دستگاه‌های مسئول موظف هستند برای ارتقاء سطح سلامتی و کاهش آلودگی هوای اراک تلاش مضاعف کنند.

استاندار مرکزی بر لزوم اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک تاکید کرد و بیان داشت: اجرای بند بند این قانون وظیفه مسئولان است و کوتاهی در آن پذیرفتنی نیست.

* واحدهای تولیدی و صنعتی به مسافت 30 کیلومتری شهر اراک منتقل می‌شوند

شعبانی‌فرد همچنین انتقال واحدهای تولیدی و صنعتی به مسافت 30 کیلومتری شهر را از مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: این مصوبه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود که می‌طلبد گزارشات مربوط به آن هر 15 روز یک‌بار به کارگروه کاهش آلودگی هوا ارسال شود.

وی از اعلام آمادگی مسئولان آلومینیوم‌سازی برای انتقال واحد آند این کارخانه به نقطه‌ای خارج از شهر خبر داد و افزود: اخیرا با پیگیری‌های به عمل آمده مسئولان آلومینیوم‌سازی به استفاده از نصب فیلتر بر دودکش‌ها مجاب شدند که با خریداری و نصب این فیلترها  امکان رصد وضعیت آلایندگی این واحد به صورت آنلاین در اداره کل محیط زیست فراهم خواهد شد.

* واحد آندسازی آلومینیوم‌سازی به خارج از شهر منتقل می‌شود

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: همچنین مسئولان این مجموعه آمادگی خود برای انتقال واحد آندسازی به خارج از محدوده شهری را اعلام کرده‌اند که امید می‌رود هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه پنجم تا پایان سال 1392 نباید هیچ واحد آلاینده‌ای در کشور وجود داشته باشد خاطر نشان کرد: همه واحدهای صنعتی استان مرکزی تا پایان شهریور ماه 1391 باید به سیستم‌های کنترل آلودگی و پایش آنلاین مجهز شوند.

ساماندهی حریم رودخانه اراک، ساخت بلوار جوار پارک مادر کوی مصطفی خمینی در اراک، تجهیز موتورهای ساختمان‌های اداری به سیستم‌های هوشمند، ساماندهی مقبره آقا نورالدین، اصلاح میدان نماز، تلاش وزارت نیرو برای تبدیل سوخت گاز به جای مازوت در واحدهای صنعتی، اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام هواشناسی از وضعیت جوی و اقدام وزارت نیرو و محیط زیست برای بارور کردن ابرها برای کاهش آلودگی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول