اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پخش از سیمای زنجان

مستند "قلعه بهستان" در زنجان تولید شد

خبرگزاری فارس: مستند قلعه بهستان به منظور پخش از سیمای مرکز زنجان تولید شد.

مستند "قلعه بهستان" در زنجان تولید شد

تهیه‌کننده مستند قلعه بهستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه قلعه بهستان استان زنجان متعلق به دوره هخامنشیان است، اظهار داشت: معماری زیبا و هنرمندانه کهن‌دژ (قلعه بهستان) همچنان نوازشگر چشمان هر بیننده‌ای است.

معصومه شیخی خاطرنشان کرد: قلعه بهستان از قلعه‌های تاریخی و مهم شهرستان ماهنشان در استان زنجان است که به دلیل شرایط زمانی خاص آن دوره حاکمان برای دفاع از خود و مردم اقدام به ساخت این قلعه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این قلعه به شماره 1458 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است، خاطرنشان کرد: این قلعه که در دل کوهی از جنس خاک سفت و سخت بنام کنگلومرا بنا شده است به علت وزش بادهای تند و فرسایش و همچنین عبور رودخانه قزل اوزن از کنار قلعه متاسفانه در حال تخریب است.

تهیه‌کننده مستند قلعه بهستان ادامه داد: طبقات بالای این قلعه به منظور دفاع و طبقات پایین‌تر به عنوان زاغه و محل نگهداری آذوقه مردم مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی با بیان اینکه مستند قلعه بهستان 40 دقیقه است که در دو فصل بهار و پاییز تصویربرداری شده است، اضافه کرد: تصویربرداری بخش نخست از پاییز سال گذشته انجام شده و تصویربرداری بخش دوم از اردیبهشت سال جاری آغاز شده که حدود دو ماه طول کشیده است.

شیخی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیق در زمینه ساخت مستند قلعه بهستان توسط واحد آموزش و پژوهش مرکز زنجان به مدت سه ماه انجام شده است، تصریح کرد: حسن دهقان نویسنده و کارگردان، علی سعیدی تدوینگر و پویان آقابابایی تصویر بردار این مستند به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول