اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیمای مرکز کرمان تولید شد

مستند ورزش "دره‌نوردی" در طولانی‌ترین دره کرمان

خبرگزاری فارس: مستندی با عنوان دره‌نوردی در فوسک به سفارش سیمای استان‌ها در سیمای مرکز کرمان تهیه و تولید شده است.

مستند ورزش "دره‌نوردی" در طولانی‌ترین دره کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز کرمان، در یک مستند 43 دقیقه‌ای ورزش نوپای دره‌نوردی در یکی از طولانی‌ترین دره‌های کرمان در 30 کیلومتری شمال شرق کرمان و در جنوب روستای فوسک نشان داده می‌شود.

در این مستند دره‌نوردی تیم دره ‌ورد طی پنج روز موفق به عبور از دره می‌شوند و در طول مسیر به تاریخچه دره‌نوردی در ایران و حوادث دره‌نوردی ایران، موقعیت جغرافیایی دره، مسیر تاریخی کوهپایه شهداد و نحوه گذار از آن پرداخته می‌شود.

این مستند که پیش تولید آن از سال 90 آغاز شده هم‌اکنون آماده پخش است.

عوامل تولید این برنامه شامل تهیه‌کننده محمدرضا میرحبیبی، تصویربردار و کارگردان فرهنگ خاتمی، تدوین مسعود جورابی، گفتار متن حسین خدادادبیگی و نویسندگان متن مرضیه پیمانی و سهندعقدایی هستند.

همچنین کاوش در تاریکی عنوان مستندی 39 دقیقه‌ای است که پیش تولید آن از سال 90 در سیمای مرکز کرمان آغاز شد و هم‌اکنون آماده پخش است.

در مستند کاوش در تاریکی که به سفارش سیمای استان‌ها در سیمای مرکز کرمان ساخته شده به نحوه به وجود آمدن غارها، اهمیت غارها در نظم دادن به اکوسیستم طبیعت و کشف و نقشه‌برداری در غارها پرداخته می‌شود.

در این مستند غارهای اوتا در سیرجان، میرزا در رفسنجان و جفریز در بافت به همراه حوادث زیست محیطی در خوزستان، کردستان و غارهای شمال شرق هندوستان مورد کاوش و بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول