اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما و تلویزیون:

نیم روزی از جنگ در مستند «سفر سرخ» نشان داده شده است

خبرگزاری فارس: کارگردان مستند «سفر سرخ» گفت: در مستند «سفر سرخ» تنها یک نیم روز از هشت سال جنگ تحمیلی نشان داده شده است.

نیم روزی از جنگ در مستند «سفر سرخ» نشان داده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن قیصری در مراسم عصر خاطره‌گویی و رونمایی از مستند سفر سرخ در سالن سینمایی حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: با رشادت‌های رزمندگان در دوران جنگ ما مفتخریم تا تاج پیروزی را بر سر گذاشته و در حقیقت این تاج را آنها بر سر ملت ایران گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مستند سفر سرخ تنها از یک نیم روز از هشت سال جنگ تحمیلی تهیه شده است، بیان داشت: این مستند نصف روز از عملیات رمضان یک در کانال پرورش ماهی را به تصویر کشیده که تنها نشان کوچکی از هجمه آتش دشمن در دوران جنگ است.

تصویربردار دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: این فیلم تنها به عنوان یک شاهد کوچک از رشادت‌های افرادی مانند حسین کنعانی‌ها است، که در سال 61 تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه کار تصویربرداری و فیلم‌سازی در جنگ سخت و بسیار آسان بود، تصریح کرد: تصویربرداری از این‌رو آسان بود که نیروهای خط‌‌شکن مسیر را باز می‌کردند و در واقع کار اصلی را آنها انجام می‌دادند و کار بسیار دشواری از این لحاظ که بسیاری از فرمانده‌ها اجازه تصویربرداری را نمی‌دادند و مخالفت می‌کردند.

قیصری اضافه کرد: حال با تمام مشکلاتی که آن زمان وجود داشت، اکنون باید در حفظ و نگه‌داری این آثار تلاش کرد و مسئولان تلاش بیشتری از این آثار به جا مانده از آن دوران کنند.

وی با اشاره به گذشت 30 سال از دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: اکنون پس از گذشت این سال‌ها باید سازمان‌ها و مسئولان از این مستندات جنگ نگه‌داری کنند.

کارگردان فیلم‌های جنگی افزود: سینما و هنر پس از انقلاب پایه‌گذاری شد و تأثیرگذاری هنر بر جامعه بارها ثابت شده و کاش به جای شعارهای که بیان می‌شود، کمی وارد عمل می‌شدیم.

وی جنگ را شامل دو مرحله دانست و گفت: یکی بیرون کردن متجاوزان و دیگری تنبیه آنها بود و پس از عملیات بیت‌المقدس در مدت 40 روزی که مسئولان نمی‌دانستند که جنگ را ادامه دهند یا نه، دشمن توانست تجهیزات خود را تکمیل کند.

قیصری با بیان اینکه در جنگ اتفاقات بسیار عجیبی رخ داده است، گفت: بسیاری از مقاومت‌های مردمی و رشادت‌ها در مقاطع مختلف جنگ به وقوع پیوست که هنوز هیچ کدام از آنها بیان نشده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول