اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس خبر داد

جنگل‌های کشور به 16 میلیون هکتار افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جنگل‌های کشور به 16 میلیون هکتار افزایش می‌یابد.

جنگل‌های کشور به 16 میلیون هکتار افزایش می‌یابد

علیرضا اورنگی در حاشیه سفر به مازندران با خبرنگار فارس در آمل هم‌صحبت شد و در گفت‌وگوی تفصیلی از وضعیت عرصه‌های ملی در کشور و توسعه و ارتقای آن، جذب نیروی انسانی کارشناس و یگان حفاظت، برنامه‌های برخورد با متخلفان و معارضان عرصه ملی در سال 91 و مسئولیت قطع درخت 830 ساله در ساری خبر داد.

اورنگی با اشاره به اینکه جنگل، حفاظت از آن و توسعه فضای سبز جنگل‌کاری در سرلوحه کار ما قرار دارد، ابراز داشت: در زمینه حفظ منابع ملی و طبیعی همکاران ما فعالیت خوبی دارند و با همکاری دیگر ارگان‌ها و نهادها حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند.

وی عنوان کرد: به دنبال اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در جنگل‌ها و مراتع هستیم که در آن نیازهای توسعه‌ای هر استان را مدنظر داریم.

* توسعه جنگل‌های کشور به 16 میلیون هکتار

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره توسعه فضای سبز موجود در سطح کشور تصریح کرد: در موضوع توسعه سعی داریم جنگل‌های کشور را در یک دوره 10 ساله از 14 میلیون و 300 هزار هکتار فعلی به 16 میلیون هکتار افزایش دهیم که بخشی از این افزایش جنگل در شمال کشور صورت می‌گیرد.

* وجود 14 میلیون و 300 هزار هکتار جنگل در سطح کشور

اورنگی با اعلام اینکه در جنگل‌های شمال کشور بیشتر موضوع احیا و پرورش جنگل‌های موجود و حفاظت از آن را به عنوان ذخیره‌گاه‌های مهم در دستور کار داریم که امیدواریم به خوبی پیش رود، بیان داشت: هم‌اکنون بخش زیادی از 14 میلیون و 300 هزار هکتار جنگل در سطح کشور به استان‌های شمالی تعلق دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه امروزه کمبود نیروی انسانی ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها و ادارات منابع طبیعی در سطح شهرستان‌ها به دغدغه‌ای اصلی تبدیل شده، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور چه برنامه‌ای در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در این زمینه دارد، عنوان کرد: برنامه مطلوبی را برای جذب نیروی انسانی در سال جدید پیش‌بینی کرده و رویکرد خوبی را پیش‌رو داریم.

* جذب بیش از 2 هزار کارشناس فنی منابع طبیعی تا پایان سال 91

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در بخش نیروی انسانی باید به دو مقوله نیروی کارشناس و فنی و نیروی یگان حفاظت بپردازیم که بسیار ضروری است. 

اورنگی ادامه داد: با توجه به سهمیه‌ای که در سال 91 معاونت توسعه منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده این وزارتخانه سهمیه بسیار خوبی در سرجمع برای کل کشور به سازمان جنگل‌ها و مراتع اختصاص داده است.

وی درباره جذب نیروی کارشناس یادآور شد: پیش‌بینی ما این است تا پایان سال 1391 بیش از 2 هزار نفر کارشناس فنی و اجرایی در سطح کشور را در بخش منابع طبیعی جذب کنیم که بکارگیری این افراد یکی از نیازهای اساسی سازمان محسوب می‌شود.

* جذب و بکارگیری 7 هزار نفر در یگان حفاظت از عرصه‌های ملی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جذب نیروهای حفاظتی تصریح کرد: بخش دوم مربوط به نیروهای حفاظتی مورد نیاز است که در این قسمت از طریق یگان حفاظت این سازمان با حضورشان در عرصه‌ها دنبال شده که این امر نیز از طریق جذب سهمیه سرباز از ستاد فرماندهی کل قوا پیگیری می‌شود.

اورنگی خاطرنشان کرد: البته پیش‌بینی کردیم از طریق اصلاح ساختار برای سال جاری و آینده بتوانیم حدود 7 هزار نفر را در یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وارد کار کنیم.

* بین روستائیان کشاورز و زمین‌خواران تفاوت قایلیم

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درباره برخورد با معارضان و متخلفان زمین‌خواری در سال جاری عنوان کرد: در بحث معارضان به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هم دولت و هم وزیر جهاد کشاورزی به طور مکرر و مستمر برخوردهای قاطع، سریع و صریحی با زمین‌خواران حرفه‌ای و افرادی که بیشتر دنبال رانت‌خواری و فساد هستند، داشتند.

وی با تاکید بر اینکه آمارها در این بخش متفاوت است، بیان داشت: برخی به نیت تصرف و زمین‌خواری ورود پیدا می‌کنند که با جدیت و شدت و هماهنگی مراجع قضایی با آنها برخورد می‌شود، ولی برخی موارد اختلافات بین منابع طبیعی و مردم از نظر تشخیص در منابع ملی یا کشاورزی است که البته بین افراد کشاورز، تولیدکننده و روستائیان واقعی با زمین‌خواران تفاوت زیادی قایل هستیم.

اورنگی متذکر شد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی این است که مشکلات افراد کشاورز و تولیدکننده با دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌هایی به حداقل برسد.

* درخت قطع شده 830 ساله ساری در زمین وقفی قرار داشت

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی برخورد با افرادی که دست به قطع درخت 830 ساله ساری زدند، اذعان داشت: اخباری را در این زمینه دریافت کردیم و در پوشش‌های خبری نیز مشاهده شد، این درخت در حوزه اوقاف و امور خیریه و در زمین وقفی قرار داشت که می‌توانید خبرهای بیشتر در مورد بررسی‌های لازم در این بخش را از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران بشنوید.

==================

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

=============

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول