اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان فائو خبر داد

اختصاص 11 میلیون دلار اعتبار به پروژه احیای اراضی جنگلی

خبرگزاری فارس: نماینده مقیم سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: 11 میلیون دلار اعتبار به پروژه احیای اراضی تخریب شده جنگلی سه‌قلعه سرایان اختصاص یافته است.

اختصاص 11 میلیون دلار اعتبار به پروژه احیای اراضی جنگلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نورالدین مونا پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از اعتبار اختصاص یافته 8.3 میلیون دلار از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و 2.7 میلیون دلار از سوی سازمان فائو تأمین می‌شود.

وی افزود: این پروژه به منظور مقابله با شوری خاک، حفظ منابع طبیعی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه در سه‌قلعه شهرستان سرایان در حال اجراست.

نماینده مقیم سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بیان اینکه کار این پروژه از سال 2012 آغاز شده است، گفت: این پروژه در دو استان کرمان و خراسان جنوبی عملیاتی می‌شود.

مونا ادامه داد: طی بازدیدهایی که در چند روز اخیر از این پروژه انجام شد روند پروژه بسیار خوب ارزیابی می‌شود و رضایت‌بخش است.

وی تصریح کرد: به طور یقین هر آنچه قرار است در آینده نیز در این طرح انجام شود مورد رضایت دولت و این سازمان است و اتمام آن برای مردم مثمرثمر واقع می‌شود.

نماینده مقیم سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بیان اینکه ذی‌نفعان این پروژه مردم هستند، تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که پروژه تنها برای رفاه حال آن‌ها احداث می‌شود و تأثیرات زیست‌محیطی زیادی دارد.

مونا افزود: در این راستا باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد و کلاس‌های آموزشی برای مردم برگزار شود تا مردم از اهمیت این پروژه آگاهی لازم پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌سازی لازم این پروژه در داخل و خارج کشور انجام شود، گفت: داشتن خاک سالم زندگی سالم را در پی دارد و سبب می‌شود منابع طبیعی حفظ شود.

نماینده مقیم سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ادامه داد: زمانی که یک پروژه به عنوان پایلوت در نظر گرفته می‌شود از همه لحاظ ارزیابی شده و اگر موفقیت‌های زیادی داشته باشد در سایر مکان‌ها نیز اجرا می‌شود.

مونا اضافه کرد: این پروژه نیز اگر موفقیت‌هایی برای منطقه داشته باشد در سایر استان‌های کشور که بیابان زیادی دارند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فاز دوم این پروژه اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان برای فاز دوم این پروژه تصمیم گرفت و اگر فاز نخست آن با موفقیت به پایان برسد برای احداث فاز دوم برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده مقیم سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تصریح کرد: به طور یقین موفقیت‌های این پروژه انگیزه ما را برای احداث فاز دوم بیشتر می‌کند.

مونا گفت: زمانی این پروژه نتیجه‌بخش است که مشارکت مردم در آن سهیم باشد و در این راستا باید برای ارتقای سطح آگاهی مردم تمام تلاش خود را به کار گیریم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول