اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد

افزایش 40 درصدی اعتبارات سازمان جنگل‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اعتبارات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امسال 40 درصد افزایش یافته است.

افزایش 40 درصدی اعتبارات سازمان جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا اورنگی روز گذشته در جمع مدیران ستادی و استانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ارومیه اظهار داشت: اعتبارات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با 40 درصد افزایش امسال به سه هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات ابلاغی پنج هزار میلیارد ریال نیز از سوی رئیس جمهور به این سازمان اختصاص یافته است.

اورنگی افزود: برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی امسال هشت هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی این سازمان در سال جاری مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری است که امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

اورنگی اظهار داشت: با توجه با افزایش دامنه خشکسالی در کشور اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای احیای منابع طبیعی از دیگر اولویت‌های این نهاد است.

وی اظهار امیدواری کرد امسال با تلاش روزافزون مدیران و کارکنان منابع طبیعی در سطح کشور سالی توام با موفقیت بیشتر برای سازمان در راستای حفاظت از منابع طبیعی کشور باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: 14 میلیارد ریال اعتبار برای صیانت از منابع طبیعی و اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و آبخیزداری طی سال جاری در استان اختصاص یافته است.

علی پیرمرادی افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای دو بخش جنگل و آبخیزداری اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: به منظور احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خطرات سیل در مناطق مختلف استان اجرای 13 طرح بزرگ آبخیزداری برنامه‌ریزی شده است که تاکنون 9 طرح به بهره‌برداری رسیده و چهار طرح نیز تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول