اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

گروه 1+5 همان احزاب صدر اسلام هستند که مقابل پیامبر ایستادند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امروز گروه 1+5 و وابستگان آنها، همان احزاب صدر اسلام هستند که در مقابل رسول خدا(ص) ایستادند که با این وصف باید سنگرهای اعتقادی و سیاسی خود را بیش از گذشته منسجم کنیم.

گروه 1+5 همان احزاب صدر اسلام هستند که مقابل پیامبر ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی عصر امروز در همایش ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های عبادی و محل نماز، دعا و زیارت و خشوع هستند، اظهار کرد: این تنها کارکرد مساجد نیست چرا که مساجد پایگاه‌های سیاسی هستند که این کارکرد انها در دوران انقلاب نیز محرز شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد، خاطرنشان کرد: مساجد محل تظاهرات ضد طاغوت و تنظیم شعارهای انقلاب بوده و بر این اساس نیز پایگاه‌های فرهنگی و محلی برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و در نهایت فرهنگ عمومی جامعه محسوب می‌شوند.

به گفته فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، امر عمران و آبادانی مساجد نشان دهنده ایمان به خدا و روز قیامت و نشأت گرفته از ایمان شیعی و ولایی است.

وی با بیان اینکه عمران و آبادی مساجد در بحث فیزیکی و ساختمان آن منحصر نمی‌شود، گفت: این مهم شامل آبادانی معنوی مساجد نیز هست چرا که علاوه بر جاری و ساری بودن روح نماز در مساجد، فرهنگ سیاست نیز باید در آن زنده و پویا باشد.

سردار آزادی با بیان اینکه با برنامه بودن مساجد و جذب جوانان به این پایگاه‌های اعتقادی قوی سبب عدم تسلیم این قشر در گرداب ماهواره‌ها و شبکه‌های مبتذل اینترنتی می‌شود، به طرح شجره طیبه صالحین بسیج اشاره کرد و گفت: این طرح فرصت جدیدی برای کار فرهنگی آماده کرده که مورد تأیید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه حلقه‌های صالحین در مساجد باید به گونه‌ای باشد که یا به نماز ختم شود و یا با این فریضه الهی آغاز؛ عنوان کرد: در این حلقه‌های معرفتی روح نماز باید جاری باشد و با رویکردی تربیتی و جذاب جوانان را در خود جای دهد.

به گفته فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، حضور معنوی ائمه جماعات در حلقه‌های صالحین به غنای این حلقه‌ها می‌افزاید چراکه این حلقه‌ها حرفی جز تبیین انقلاب، سیره عملی ائمه اطهار(ع) و شهدا ندارد.

وی با بیان اینکه امروز تقویت بسیج، تقویت انقلاب است، گفت: محکم کردن سنگر بسیج در رشد بسیج و مستحکم کردن پایگاه‌های انقلاب مؤثر است که این مهم دلیل تبلیغات سوء دشمنان علیه بسیج است.

سردار آزادی با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی زمینه حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های اثرگذار و فرهنگی مساجد، این مهم را خواست مقام معظم رهبری و منشأ حرکات دینی در جامعه دانست.

وی با تأکید بر لزوم توجه به طرح حلقه‌های صالحین در مساجد، عنوان کرد: دشمن به همان اندازه‌ای که از پرتاب موشک‌های بالستیک هراسان شد از تشکیل حلقه‌های صالحین در مساجد نیز در هراس است چرا که اگر موشک‌های بالستیک سامانه سخت‌افزای دشمن را به خطر می‌اندازد، حلقه‌های صالحین نیز سامانه نرم‌افزای‌اش  را از بین خواهد برد و نقشه‌های هجمه‌های شوم آنها را نقش بر آب می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به تشکیل شورای عالی بسیج مساجد در همدان تصریح کرد: در حال حاضر در صدد تنظیم آئین‌نامه اساسی برای این شورا هستیم تا بر اساس آن همه فعالان در امر مساجد داشته‌های خود را در راستای هم‌افزایی ارائه کنند.

وی با تأکید بر اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی در مساجد برای جوانان و لزوم استمرار این مهم، خاطرنشان کرد: امروز 1+5 و وابستگان آنها همان احزابی هستند که در صدر اسلام مقابل رسول خدا(ص) ایستادند که با این وصف نیز باید سنگرهای محکم دینی، اعتقادی و سیاسی مساجد را بیش از گذشته منسجم و با برنامه کنیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول