اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

اجازه ندهیم دشمنان از سرمایه‌های کشور بهره‌برداری کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌های گرانقدر کشورمان را از دستمان بگیرند و دشمنان از آنها بهره‌برداری به نفع کنند.

اجازه ندهیم دشمنان از سرمایه‌های کشور بهره‌برداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های کشور هستند و اگر امروز نتوانیم آنها را با مفاهیم ارزشمند دینی و اسلامی آشنا کنیم به یقین متولیان و صاحبان دیگری در جهت جذب جوانان تلاش کرده و این سرمایه‌ها را از دستمان می‌گیرند.

وی بر لزوم توجه بیشتر آموزش و پرورش بر آموزشگاه‌های زبان و متون ارائه شده در آنها تاکید کرد و گفت: نباید متون بیگانه که گامی در ارائه فرهنگ بیگانگی است در آموزشگاه‌های زبان به نونهالان، دانش‌آموزان و جوانان ما تدریس شده و آموزش داده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال پرهیز از موازی‌کاری در برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان را یادآور شد و افزود: هدف‌گذاری‌ها باید در این زمینه همسو بوده و به شکل همپوشانی اتفاق بیفتد.

رشتبری خاطرنشان کرد:‌ نگاه ویژه به اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی در مسیر تداوم آموزش‌ها همسو با مفاهیم دینی و فرهنگ اسلامی در تابستان می‌تواند در غنی‌سازی اوقات فراغت نسل آینده موثر باشد.

این مسئول با اشاره به وجود برنامه‌های مشابه بین ارگان‌های فرهنگی شهرستان در ایام تابستان خواستار برنامه‌ریزی سالانه برای تقویت و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال نزدیکی ماه مبارک رمضان را گرامی داشت و بیان داشت: این ایام که فرصت خود‌سازی و نزدیکی به معبود است یک مهلت استثنایی برای تربیت قرآنی و اسلامی جوانان و نوجوانان ماست که این کار باید با محوریت مسجد انجام شود.

حجت‌الاسلام محسن محسنی هم‌افزایی و پوشش مساجد غیر‌برخوردار از برنامه‌های متنوع اعم از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را خواستار شد.

وی گفت:‌ پنج هسته فرهنگی در بخش شاهرود و خورش‌رستم و سه هسته فرهنگی در خلخال تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال نیز به شور و نشاط و هیجانات دوران جوانی اشاره کرد و یادآور شد:‌ اگر بتوانیم در مراکزی با برنامه مشخص و مدون کار تربیت جوانان و نوجوانان را انجام دهیم تا هیجانات دانش‌آموزان در محیط‌های مثبت و زیرنظر آموزش مربیان مجرب تخلیه شود به یقین تاثیر‌گذاری مثبتی را شاهد خواهیم بود.

احمد معصومی از آمادگی روحانیون طرح هجرت و مستقر در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان خبر داد و ادامه داد: امسال بر اساس سنوات گذشته از روحانیون در برنامه‌های اوقات فراغت به عنوان مربیان دینی و فرهنگی استفاده می‌کنیم.

وی از به کارگیری دو گروه جهادی در بخش شاهرود و خورش‌رستم خبر داد و یادآور شد: در این طرح‌ها فعالیت‌های محرومیت‌زدایی با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سعید شهابی رئیس آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه فعالیت 15 آموزشگاه زبان و اشتغال بیش از 500 نفر در این آموزشگاه‌ها را یادآور شد و گفت:‌ 10 آموزشگاه علمی در حوزه فعالیت‌های درسی اعم از ریاضی، فیزیک و سایر رشته‌های دانشگاهی فعال هستند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول