اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهرماه سال‌جاری

5 هزار نخبه قرآنی وارد مدارس تخصصی قرآن می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از به‌کارگیری 5 هزار نیروی متخصص قرآنی در مدارس تخصصی قرآن در مهر آینده خبر داد.

5 هزار نخبه قرآنی وارد مدارس تخصصی قرآن می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین هژبری عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز دانش آموزان دختر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 17 هزار مربی پرورشی و 28 هزار معاون پرورشی در مدارس مشغول به کارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیروی پرورشی و مشاور با بیان این که17 هزار مشاور در مدارس فعالیت می کنند؛ افزود: بافعال سازی و مشارکت دانش آموزان در مدارس، تضمین می کنم کمبود نیرو نداریم.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره ها در کشور تقسیم می شود، افزود: جشنواره مداحان در شیراز، قرآن در اصفهان، اذان در تهران، مسابقات فرهنگی و هنری در چهارمحال وبختیاری و انشای نماز و احکام در مشهد برگزارمی شود.

هژبری درباره استفاده از آثار هنری نظیر سرود و نمایش و امور قرآنی نظیر اذان در جامعه، گفت:30 اثر از بهترین اذان های دانش آموزی ضبط شده و به صورت صوتی و تصویری در اختیار مدارس قرار می گیرد تا محصولات فرهنگی به جامعه وارد شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: باید نگرش مدرک گرایی و شاگرد اولی در مدارس تغییر و دانش آموزان نخبه قرآنی، معارف و فرهنگی امور مدرسه را در دست داشته باشند.

وی گفت: در حوزه تربیت دینی،آموزش مداحان در برنامه قرار داردو بزودی تربیت مجری جوان در برنامه این معاونت قرار می گیرد.

حسین هژبری یکی از مهمترین نیازهای کنونی آموزش و پرورش در بخش پرورشی را تربیت عوامل یا عناصر فرهنگی و به خصوص در حوزه تربیت دینی، آموزش مداحان دانست و خاطرنشان کرد: پخش اذان در مدارس همزمان با مساجد محل و برگزاری نماز در وقت شرعی از برنامه‌های جدید مدارس در سال تحصیلی جدید است. 

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول