اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور مطرح کرد

دریافت 60 شبکه ماهواره‌ای در مازندران / فعالیت‌های قرآنی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار نور با اشاره به قابل دریافت بودن بیش از 60 شبکه ماهواره‌ای در مازندران که به امر تهاجم فرهنگی فعالیت دارند، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی قرآنی و نماز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

دریافت 60 شبکه ماهواره‌ای در مازندران / فعالیت‌های قرآنی توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالقدیر مشایخی عصر امروز در جلسه شورای اقامه نماز و قرآن شهرستان نور با تاکید بر گسترش فرهنگ نماز و قرآن در جامعه گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت مساجد و آموزش و پرورش در این امر استفاده شود.

وی تاثیر روحانیون در گسترش فرهنگ نماز و قرآن را به ویژه در ماه مبارک رمضان جدی دانست و افزود: حضور روحانیون در مساجد و برگزاری محافل قرآنی، قرائت، تفسیر و توضیح توسط آنان بسیار مفید خواهد بود.

فرماندار نور تصریح کرد: اکنون که دیگران با ترجمه‌های مختلف و به زبان‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌دهند و ما وظیفه داریم به عنوان مسلمان و شیعه با ترجمه صحیح قرآن و تبیین اهداف قرآنی و مفاهیم این کتاب آسمانی در بین مردم جامعه اسلامی را به جامعه قرآنی هم تبدیل کنیم.

* فرهنگ نماز و قرآن گسترش یابد

رئیس شورای اقامه نماز و قرآن شهرستان نور در ادامه با بیان اینکه در گسترش فرهنگ نماز و قرآن از آموزش و پرورش انتظار بیشتری می‌رود، بیان کرد: تربیت قرآنی در آموزش و پرورش اصل است و این امر آینده جامعه اسلامی را بیمه می‌کند.

مشایخی با اشاره به غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان افزود: قرآن‌های مساجد باید ساماندهی و برخی هم ترمیم شوند و از غربت خارج شوند زیرا خاک خوردن در شان این معجزه عظیم الهی نیست.

وی بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی و نماز تاکید کرد و از همه فعالان و دست‌اندرکاران قرآنی خواست تا فعالیت‌های خود را ساماندهی و اطلاع‌رسانی کنند که این امر با کمک رسانه‌ها نیز فرهنگ‌سازی شود.

فرماندار نور با اشاره به قابل دریافت بودن بیش از 60 شبکه ماهواره‌ای در استان که به امر تهاجم فرهنگی فعالیت دارند، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی قرآنی و نماز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و برگزاری مجالس و محافل قرآنی با استفاده از قاریان داخلی و سرشناس و حافظان قرآنی تشویق عموم در امور قرآنی است.

این مسئول در پایان بر نظافت و تمیزی نمازخانه‌های ادارات، نهادها و نمازخانه‌های بین راهی تاکید کرد و از شهرداران خواست تابلوهایی با مضامین قرآنی و ادعیه در معابر عمومی و پرتردد و ورودی و خروجی شهرها نصب کنند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول