اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اوقاف و امور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان:

لاهور از لحاظ چاپ قرآن در جهان رتبه نخست را دارد

خبرگزاری فارس: وزیر اوقاف و امور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان گفت: لاهور از لحاظ چاپ قرآن در جهان رتبه نخست را دارد.

لاهور از لحاظ چاپ قرآن در جهان رتبه نخست را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احسان‌الدین قریشی صبح امروز در بازدید از دانشکده تربیت مدرس علوم قرآنی مشهد با بیان اینکه لاهور از لحاظ چاپ قرآن در جهان رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: برخی کارخانه‌ها با نظارت علما در پاکستان این قرآن‌ها را به چاپ می‌رسانند که برای جلوگیری از تحریف قرآن کریم تصمیم به ایجاد شورای نظارت در این‌باره گرفتیم تا از تفرقه‌افکنی دشمنان در جوامع اسلامی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکهمردم  قرآن‌هایی را که قابل استفاده نبود به چاه‌ها و رودخانه‌ها می‌انداختند، تصریح کرد: ما متوجه شدیم این امر یک توهین بزرگ به قرآن ب ه‌شمار می‌رود، بنابراین علما و مجتهدین جهان اسلام تصمیم گرفتند این کاغذها را جمع‌آوری و خمیر کنند و قرآن جدید منتشر کنند.

وزیر اوقاف و امور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان افزود: کارخانه‌های جمع‌آوری این نسخه‌های قرآنی تحت نظر وزیر اوقاف و امور اسلامی پنجاب پاکستان است که قرآن‌ها را با احترام در کارخانه‌ها بسته‌بندی و تبدیل به کاغذ جدید می‌کنند.

قریشی ادامه داد: هدف ما در این سفر استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران به ‌عنوان مرکز چاپ و تعلیم قرآن جهان اسلام است.

وی گفت: در پاکستان هزاران نسخه خطی قرآن وجود دارد که نظارتی بر آن نیست که قصد داریم از تجربیات ایران در این‌باره بهره‌مند شویم.

وزیر اوقاف و امور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان تاکید کرد: برای اهانت ‌کنندگان به قرآن در پاکستان مجازات سختی در نظر گرفته‌ایم.

قریشی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان یک سنبل و عشق به قرآن کریم در جهان به‌ شمار می‌رود.

وی اوقاف ایران مخصوصاً خراسان‌رضوی را در جهان اسلام حائز اهمیت دانست و ادامه داد: ایران به ‌عنوان کشور مسلمان و همسایه پاکستان بوده و هر دو ملت دارای احترام به اسلام و قرآن هستند.

وزیر اوقاف و امور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قرآن را به صورت قانون اساسی و حکم اجرا می‌کند و در این خصوص ما نیز حاضریم از تجربیات ایران در ایالت پنجاب پاکستان استفاده کنیم و انتظار داریم هیئت ایرانی نیز از پاکستان بازدید کنند.

وزیر اوقاف و امور اسلامی ایالت پنجاب پاکستان و هیئت همراه وی امروز از دانشکده تربیت مدرس و علوم قرآنی مشهد، چاپخانه آستان قدس رضوی، شرکت کاشی گوهرشاد و موقوفات عبدالله رضوی در مشهد بازدید کردند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول