اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاکستان

حاکم شدن احکام قرآن در ایران امری بسیار پسندیده است

خبرگزاری فارس: وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاکستان گفت: حاکم شدن احکام قرآن در حاکمیت ایران امری بسیار پسندیده و افتخارآمیز برای جهانیان است.

حاکم شدن احکام قرآن در ایران امری بسیار پسندیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احسان‌الدین قریشی ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار داشت: مجموع‌ های اوقافی بسیاری در جهان وجود دارد اما اوقاف ایران اسلامی، آستان قدس رضوی و به طور ویژه اوقاف خراسان رضوی بزرگترین اوقاف جهان است.

وی با ابراز امیدواری بیان کرد: در آینده شاهد فعالیت‌های گسترده و فراگیرتر اداره اوقاف خراسان رضوی و آستان قدس در جهان خواهیم بود.

وزیر اوقاف و امور مذهبی ایالت پنجاب پاکستان خاطرنشان کرد: حاکم شدن احکام قرآن در حاکمیت ایران امری بسیار پسندیده و افتخارآمیز برای جهانیان است.

قریشی درباره فعالیت‌های قرآنی در ایران و پاکستان اظهار داشت: دو کشور اسلامی ایران و پاکستان برای قرآن کریم اهمیت بالایی قائل هستند و ملت ایران توانسته است احکام قرآن را در حاکمیت دخالت دهند.

در ادامه این نشست علامه حسین اکبر، مسئول اداره منهاج الحسین پاکستان تصریح کرد: شهرستان لاهور پاکستان از نظر کمیت در جهان رتبه نخست را دارد و این قرآن‌ها به سایر کشورها ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: مجلس پاکستان قانونی را در ماه‌های گذشته به تصویب رسانده است تا بر مسئله چاپ قرآن نظارت بیشتری صورت گیرد تا از تحریف‌هایی که دشمنان در قرآن ایجاد می‌کند در امان باشد.

مسئول اداره منهاج‌الحسین پاکستان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از قرآن‌های تولید شده در پاکستان از لحاظ چاپ و کیفیت پایین هستند و سریع فرسوده می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: به تازگی از تمام مذاهب اسلامی در داخل و خارج پاکستان استفتاء جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده و خراب انجام شده است و برای مردم پاکستان این قرآن‌ها با قرآن‌های جدید تعویض می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش از ایجاد یک اداره درباره مسائل تفسیری در پاکستان خبر داد و افزود: یکی از وظایف این اداره تحقیق پیرامون مسائل مختلف قرآنی است و برنامه‌ریزی شده است که 800 نفر متخصص دارای مدرک دکترای قرآنی با ما همکاری داشته باشند.

در ادامه این نشست محمدحسن مخلصی معاون اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: استان خراسان در کشور رتبه اول را از نظر تعداد موقوفات و رقبات دارد و بیش از 100 هزار رقبه اداره اوقاف در قراردادهای اجاره در عقد با مردم است.

وی یکی از وظایف ادارات اوقاف را جمع آوری درآمد این موقوفات دانست و افزود: این درآمدها  در راستای نیت‌های واقفان صرف می‌شود.

در ادامه این نشست احسان‌الدین قریشی، وزیر اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب پاکستان و علامه حسین اکبر، مسئول اداره منهاج‌الحسین و هیئت همراه ،حجت الاسلام زارع رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن کریم مشهد، سعید سرابی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نمایندگان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از چاپخانه قرآن کریم آستان قدس و شرکت کاشی صنعتی گوهر شاد و موقوفه بزرگ عبدالله رضوی در سوران بازدید کردند. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول