اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته محقق شد

آستان هلال‌بن علی(ع) فعال‌ترین پایگاه ختم قرآن کریم در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) آران و بیدگل از انتخاب این آستان به‌عنوان فعال‌ترین پایگاه اجرای طرح هزاران ختم قرآن کریم در کشور در سال گذشته خبر داد.

آستان هلال‌بن علی(ع) فعال‌ترین پایگاه ختم قرآن کریم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یدالله افروز صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره طرح هزاران ختم قرآن در آستان هلال‌بن علی(ع) اظهار داشت: در طول مدت اجرای این طرح از ابتدای شعبان‌المعظم تا سالروز ولادت حضرت قائم(عج) 789 ختم کامل قرآن کریم از سوی زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت هلال‌بن علی(ع)  صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در دوازدهمین دوره طرح هزاران ختم قرآن کریم، 24 هزار جزء قرآن کریم قرائت شده است. 

رئیس هیئت امنای آستان هلال‌بن علی(ع) افزود: در دو دوره گذشته اجرای این طرح در حرم هلال‌بن علی(ع)، در مجموع 28 هزار و 902 جزء قرآن کریم از سوی شرکت‌کنندگان قرائت شده است.

وی، تنوع در ثبت جزء انتخابی متقاضیان را از ویژگی‌های اجرای این طرح در آستان هلال‌بن علی(ع) عنوان کرد و افزود: نام‌نویسی متقاضیان از سوی آستان مقدس به چهار روش حضوری، تلفنی، اینترنتی و پیامکی انجام شد که در مجموع 400 ختم قرآن به صورت حضوری و 389 ختم قرآن کریم به صورت تلفنی، اینترنتی و پیامکی ثبت شده است.

افروز، آستان قدس رضوی، ‌آستان مقدس شاهچراغ(ع)،‌ حرم عبدالعظیم حسنی و امامزاده صالح(ع)، ‌مسجد مقدس جمکران و حرم هلال‌بن علی(ع) را مهم‌ترین پایگاه‌های اجرای این طرح در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته آستان هلال‌بن علی(ع) از سوی رادیو قرآن به‌ عنوان فعال‌ترین پایگاه اجرای طرح هزاران ختم قرآن کریم در کشور شناخته شد.

طرح سراسری هزاران ختم قرآن کریم به همت آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) و با همکاری رادیو قرآن به نیت سلامت و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) با هدف ترویج فرهنگ قرائت قرآن، تقویت فرهنگ مهدویت و انتظار برای ظهور امام غایب(عج) و فرهنگ‌سازی قرآنی در آداب و سنن خانواده‌های ایرانی در ابتدای شعبان‌المعظم آغاز شد و همزمان با سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) پایان یافت.

آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

شهرستان آران و بیدگل از سال 87 از سوی رادیو قرآن به‌ عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول