اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران مشهد:

محتوای کار هنرمند اسلامی نباید غربی باشد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد گفت: محتوا و درونمایه کار هنرمندان اسلامی، نباید برگرفته از مفاهیم غربی باشد.

محتوای کار هنرمند اسلامی نباید غربی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، سیدمحمد حسینی امشب در حاشیه نخستین کنگره فرهنگ و هنر روستایی که در تالار ابن هیثم تربیت معلم شهیدبهشتی مشهد برگزار شد  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نخستین کنگره فرهنگ و هنر نخبگان روستایی یک حرکت بسیار مبارک است و امیدواریم که در همین راستا بتوانیم خدمات بیشتری را به روستائیان به لحاظ فرهنگی ارائه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در راستای اهمیت‌بخشی به حرکت‌های فرهنگی در روستاها، امسال جشنواره امام رضا(ع) باشکوه هرچه تمام‌تر،  و با همت کانون‌های فرهنگی مساجد روستایی، در روستاها نیز برگزار می‌شود.

حسینی افزود: برای برگزاری بهتر این جشنواره، از هم اکنون در حال تدارک مناسب آن هستیم و به این منظور، مراحل پایانی تدوین دانشنامه امام رضا(ع) نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه محتوای هنر اسلامی، باید برگرفته از مفاهیم ناب اسلام باشد، عنوان کرد: هنرمندان در کنار اثری که ارائه می‌دهند، باید محتوای کار خود را نیز بررسی کنند و نباید درونمایه یک اثر هنری اسلامی، برگرفته از مفاهیم غربی باشد.

حسینی ادامه داد: هنرمند اسلامی، باید با پیشینه و تاریخ اسلام و ایران کاملا آشنا باشد و آثاری ارائه کند که به واسطه آنها، از هنر غرب کاملا بی‌نیاز شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت تمرکززدایی و توجه بیشتر به روستاها در امور فرهنگی بیان کرد: نگاه اصلی دولت دهم این است که امکاناتی مشابه شهرها، در اختیار روستاها نیز قرار بگیرد و از آنجا که نمی‌توانیم تشکیلاتی اداری در روستاها راه‌اندازی کنیم، عمده اهداف فرهنگی خود را از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی پیگیری می‌کنیم و تاکنون توفیقات زیادی نیز در این زمینه داشته‌ایم.

حسینی افزود: هدف عمده این کانون‌ها، فراهم کردن مشارکت جوانان در بخش‌های مختلف روستا است و امیدواریم که از این طریق بتوانیم، توانمندی‌های فرهنگی و هنری آنها را شکوفا کنیم.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که تجهیزات این کانون‌ها را افزایش دهیم تا بتوانند فعالیت‌های خود را با کیفیت بهتری دنبال کنند.

حسینی در پایان از راه‌اندازی کتابخانه‌های مخزن‌دار و یا باز در کانون‌های فرهنگی مساجد روستایی خبر داد. 

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول