اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

نهادهای فرهنگی مشهد در موضوعات فرهنگی کم‌کاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که نهادهای فرهنگی مشهد دچار کم‌کاری هستند.

نهادهای فرهنگی مشهد در موضوعات فرهنگی کم‌کاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نصرالله پژمان‌فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بسیاری از مسائل عمیق فرهنگی، دچار نگاه‌های سطحی شده‌ایم و نماد بارز این امر را می‌توان در مقوله عفاف و حجاب جستجو کرد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: مسئله عفاف و حجاب در سنوات گذشته با بی‌مهری و کم‌کاری مواجه شده و در حال حاضر مانند یک زخم کهنه، در بدنه سیستم فرهنگی ما باقی مانده است و باید برای آن چاره‌اندیش اساسی انجام شود.

پژمان‌فر تاکید کرد: این مسئله دارای سابقه‌ای طولانی است و نخستین بار امام راحل در جمع خانواده شهدا و ایثارگران، ضرورت مقوله حجاب را یادآور شدند و سپس در سال 58، قانونی نیز در این زمینه تدوین شد و در حال حاضر شاهد هستیم که این مسئله شامل تعزیرات نیز می‌شود.

وی گفت: به لحاظ قانونی، کمبودی برای برخورد با بی‌حجابی و یا بدحجابی نداریم و خوشبختانه، نگاه و تقاضای مردم نیز در این زمینه بسیار جدی است.

پژمان‌فر یادآور شد: مجموعه عواملی دست‌ در دست هم داده‌اند و منجر به بی‌توجهی مسئولان شده‌اند و در این میان عواملی مانند جریانات سیاسی و حتی سن بالای ازدواج نیز در مقوله بدحجابی تاثیرگذار هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم تصریح کرد: برخوردهای چندگانه و همچنین اقدامات موازی دستگاه‌ها، از عوامل دیگری است که برخورد با این قضیه را دچار اشکال و یا تاخیر می‌کند.

پژمان‌فر با اشاره به وضعیت خاص شهر مشهد به ‌عنوان پایتخت معنوی ایران نیز گفت: در مشهد، باید موضوع عفاف و حجاب با جدیت بیشتری دنبال شود و در این زمینه مطالبات مردم مشهد نیز بسیار جدی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی در مشهد، در این زمینه کم‌کاری می‌کنند، در حالی‌که نگاه آنها باید به‌عنوان متولیان این قضیه بسیار جدی‌تر باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی بیان کرد: مشکل دستگاه‌های فرهنگی مشهد، کمبود بودجه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه نیست، بلکه مشکل اساسی سوءمدیریتی است که در این زمینه به‌چشم می‌خورد، زیرا شاهد این هستیم که هزینه‌های بسیار دیگری توسط همین متولیان در قسمت‌های دیگر، خرج شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول