اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود

فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی پاک در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: این مجموعه با راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی در زمینه استفاده از انرژی پاک در کرمان فرهنگ‌سازی می‌کند.

فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی پاک در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ترکیبی با انرژی باد در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان اظهار داشت: این نیروگاه نخستین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ترکیبی با انرژی باد در شهرک‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: هدف از احداث این نیروگاه فرهنگ‌سازی برای استفاده از انرژی پاک برای واحدهای تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و خانه‌های مردم در استان کرمان است.

قاسم‌نژاد بیان داشت: با استفاده بهینه از انرژی آفتاب مناسبی که در استان کرمان وجود دارد، هزینه‌های انرژی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی کرمان در گذشته اقدام به ایجاد فضای سبز زیبایی کرد که اکنون برای شهر کرمان الگوی مناسبی شده است.

قاسم‌نژاد ابراز داشت: با اجرای مناسب طرح نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ترکیبی با انرژی باد می‌توان این طرح را به استان‌های همجوار دارای آفتاب مناسب صادر کرد.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با راه‌اندازی نخستین نیروگاه خورشیدی در زمینه استفاده از انرژی پاک در این خطه فرهنگ‌سازی می‌کند.

این مسئول افزود: تعمیم عمومی این تکنولوژی به خانوارها با هزینه مناسب موجب کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.

قاسم‌نژاد توسعه کاربرد و فناوری انرژی تجدیدپذیر و انرژی فتوولتاییک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و ایجاد بستری مناسب برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتائیک در صنعت را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی ابراز داشت: ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های فتوولتائیک در شهرک‌های صنعتی استان کرمان از دیگر اهداف اجرای طرح نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ترکیبی با انرژی باد در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول