اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌‌وبلوچستان خبر داد

مشارکت مستقیم 70 تیم بازرسی در طرح ویژه نظارتی ماه رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان با مشارکت مستقیم 70 تیم بازرسی در سراسر استان سیستان‌وبلوچستان آغاز شد.

مشارکت مستقیم 70 تیم بازرسی در طرح ویژه نظارتی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نادر میرشکار ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، اظهار داشت: در این طرح ویژه، نظارت بر قیمت‌ها و کاهش تخلفات صنفی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان در دستور کار این سازمان قرار گرفته که از آن جمله برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا (ضیافت)، نظارت ویژه بر واحدهای صنفی، تنظیم بازار محصولات پروتئینی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان از 15 تیرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و تمرکز بازرسی‌ها بر کالاهای پرمصرف و تاثیرگذار در سبد خانوار است.

میرشکار ایجاد هماهنگی بین اتحادیه‌های صنفی و مجامع امور صنفی به منظور کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در ایام  ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار این سازمان عنوان کرد.

وی یادآور شد: به دلیل برگزاری طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان و هدفمندشدن بازرسی‌ها، 140 بازرس در قالب 70 تیم بازرسی و 280 ناظر افتخاری که به صورت نامحسوس به کنترل بازار می‌پردازند، مشارکت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از 72 هزار بازرسی از واحداهای صنفی استان صورت پذیرفته است.

میرشکار از مردم استان خواست تا از طریق سامانه 124 که پل ارتباطی میان مردم و این سازمان است، گزارشات خود را مبنی بر تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار و سایر تخلفات اقتصادی به ستاد خبری سازمان اعلام تا در سریع‌ترین زمان به شکایت آنها رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.

×برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت در سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به نزدیک‌بودن به ایام ماه مبارک رمضان، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با عنوان ضیافت در سطح استان برگزار خواهد شد.

میرشکار افزود: در این ایام به دنبال کاهش التهاب در سطح بازار هستیم و به دلیل تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برنامه‌ریزی شده و اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، سراوان، خاش، چابهار، نیکشهر، زابل، دلگان با بیش از 400 غرفه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در برگزاری این نمایشگاه‌ها تعاملاتی با برخی سازمان‌ها از جمله جهاد کشاورزی و امور عشایری داشته‌ایم تا محصولات کشاورزی را از تولید به مصرف در اختیار مردم استان قرار دهند.

میرشکار ضمن کاهش التهاب روانی قیمت‌ها در استان بیان داشت: بیشترین نوسانات قیمت بر اثر اصلاح قیمت‌ها است و باید نظارت‌ها را نیز به سمت شرکت‌های دولتی سرویس‌های عمومی در مرکز استان و شهرستان‌ها سوق دهیم.

گفتنی است: کالاهای تاثیرگذار در سبد خانوار از جمله برنج، روغن، محصولات پروتئینی، خرما و محصولات لبنی با تخفیف 15 الی 20 درصد در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

طی برنامه‌ریزی صورت پذیرفته، نمایشگاه زاهدان از تاریخ 27 تیر لغایت پنجم مرداد، ایرانشهر 18 لغایت 25 تیر، سراوان یکم لغایت 10 مرداد، خاش 31 تیر لغایت 6 مرداد، چابهار 25 تیر لغایت پنجم مرداد، نیکشهر پنجم مرداد لغایت 15 مرداد، زابل 27 تیر لغایت پنجم مرداد و شهرستان دلگان از پنجم لغایت 15 مردادماه آماده ارائه خدمات به هم‌استانی‌ها است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول