اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین کنگره نخبگان روستاهای کشور:

وجود 63 هزار روستا در کشور مبیّن سهم گسترده روستاییان در فرهنگ و هنر است

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین کنگره نخبگان روستاهای کشور گفت: وجود 63 هزار روستا در کشور مبیّن سهم گسترده آنان در فرهنگ و هنر ایران است و در این ارتباط نخبگان روستایی می‌توانند در اعتلای فرهنگ و هنر کشور نقش‌آفرین باشند.

وجود 63 هزار روستا در کشور مبیّن سهم گسترده روستاییان در فرهنگ و هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی هاشمی در حاشیه افتتاحیه نخستین کنگره فرهنگی و هنری روستاها در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره نخبگان فرهنگی و هنری روستاهای کشور به منظور شناسایی ظرفیت‌های هنری و فرهنگی روستاها و شکوفایی آنها در راستای خدمت و فعالیت اجتماعی در نظام دینی است.

دبیر نخستین کنگره نخبگان روستاهای کشور ادامه داد: وجود 63 هزار روستا با جمعیتی بالغ بر 22 میلیون روستایی در کشور مبیّن سهم گسترده آنان در فرهنگ و هنر ایران است و در این ارتباط نخبگان روستایی می‌توانند با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود در اعتلای فرهنگ و هنر کشور نقش‌آفرین باشند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته با تنظیم برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها در راستای برگزاری کنگره، دو بخش نظارتی و عملکردی بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستاها آغاز و در نهایت مقرر شد که در برگزاری آن، بخش‌های قرآنی، ادبیات، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی لحاظ شود.

دبیر نخستین کنگره نخبگان روستاهای کشور با اشاره به اینکه 5 هزار مسجد در روستاها با فعالیت در زمینه‌های فرهنگی و هنری متمرکز هستند، افزود: در حال حاضر تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از مرز 13 هزار کانون فراتر رفته است.

هاشمی با برشمردن وظایف خطیر نخبگان و فرهنگیان در کشور گفت: از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف قشر نخبه و فرهنگی یک کشور گام برداشتن در راستای نیل به وحدت ملی برای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: مقدمه امر به معروف و نهی از منکر خودشناسی است به این معنی که هر انسان باید خود را بشناسد تا بتواند دیگری را به خوبی‌ها دعوت و از بدی‌ها مبرا سازد تا آنجایی که کنترل اجتماعی راه‌های نفوذ تهاجم فرهنگی را مسدود کند.

وی در پایان از تکریم 470 نخبه روستایی در کنگره و حضور اساتید مجرب در دو بخش نمایشگاهی و کارگاه‌های آموزشی خبر داد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول