اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ادارات آغاز شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از دولت و ادارات آغاز شود و ادارات و دستگاه‌های دولتی بیشتر به این مسائل توجه کنند.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ادارات آغاز شود

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به 21 تیر مصادف با روز عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب و عفاف نشانه برازندگی و نماد هویت زن مسلمان با شخصیت و کرامت انسانی است و زن ایرانی در پرتو عفاف و حجاب در همه عرصه‌ها حضور با نشاط، فعال و با انگیزه‌ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: زن ایرانی در پرتو حجاب و عفاف به شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، عملی، ایمانی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی بالایی دست پیدا کرده و به الگویی برای زنان منطقه تبدیل شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: یکی از عوامل الهام‌بخش برای زنان مسلمان در عرصه بیداری اسلامی، زن باکرامت، با شخصیت و برخوردار از حجاب و عفاف ایرانی است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام این الگوسازی را برنمی‌تابند و تلاش می‌کنند تا زن منفعل و بی‌هویت و مورد تاثیر هویت‌ها و باورهای غربی را الگو کنند و همواره تلاش کردند که به نام تجدد، ابتذال را برای خانواده‌ها به سوغات بیاورند.

کعبی با اشاره به هوشمندی زنان ایرانی گفت: زنان ایرانی هوشمند‌تر از این هستند که در دام دشمنان بیفتند، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا دستاوردهای حجاب، عفاف و شخصیت ارزنده زن ایرانی و حفظ کرامت و شخصیت وی را در پرتو ایمان، تقوا و اخلاق بازگو کرده و با مظاهر فساد و تباهی قاطعانه مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر کار فرهنگی، باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفت گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از دولت و ادارات آغاز شود و ادارات و دستگاه‌های دولتی بیشتر به این مطالب توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهکارهای تحقق حجاب و عفاف به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این مصوبه 27 نهاد مسئول هستند که همه آنها باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند و این وظیفه تنها به پلیس اختصاص ندارد.

وی از زحمات پلیس به خاطر برخورد قاطع با مظاهر فساد، تباهی و برنامه‌های دشمنان برای ترویج بی‌بند و باری قدردانی کرد.

کعبی با بیان اینکه دانشگاه‌ها جزو سنگرهای مهم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اسلامی هستند گفت: دختران دانشجو باید هوشمندانه به توطئه‌های دشمنان نگاه کنند.

وی یادآور شد: جوانان ما متدین هستند، بنابراین باید بیشتر از طریق تذکر فضای عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و دین‌داری را در دانشگاه ترویج دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نمادهای بدحجابی و بی‌حجابی گفت: این نمادها سبب خودباختگی، ترویج ابتذال، بی‌بند و باری، افسردگی و ناراحتی جامعه متدین ما است.

وی یادآور شد: امیدواریم همه دست به دست هم دهند و بساط نمادهای بدحجابی از مجامع عمومی برچیده شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول