اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هفته گذشته

127 قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: یک هفته گذشته 127 قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند.

127 قاچاقچی مواد مخدر در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

 رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته گذشته 440 کیلو و 692 گرم انواع مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شده است.

وی با اشاره به دستگیری‌های انجام شده در ارتباط با مواد مخدر در استان، تصریح کرد: در این راستا سه باند تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر در استان منهدم و 127 قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر مصرف مواد مخدر صنعتی به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است، افزود: در این راستا هفته گذشته 12 کیلو و 615 گرم تریاک در استان کشف شده است.

وی با اشاره به سایر مواد مخدر کشف شده در استان در این مدت، خاطرنشان کرد: یک کیلو و 62 گرم هروئین، 853 گرم حشیش و 264 کیلو و 167 گرم سایر مواد مخدر نیز در یک هفته گذشته کشف شده است.

اکبری ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر زیان‌های جدی و خطرناک جسمی از قبیل ابتلا به بیماری‌های عفونی واگیردار همچون ایدز، هپاتیت، سل، عوارض و مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی از قبیل افزایش جرم‌های مرتبط با مواد مخدر همچون جنایت و سرقت، فقر و تکدی‌گری و هدر رفتن سرمایه‌های کلان مادی کشورها را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: اعتیاد به عنوان یک آسیب و معضل اجتماعی بهداشتی اقتصادی و فرهنگی با پیچیدگی‌های خاص خود امنیت و استقلال کشورها را تحت تأثیر قرار داده است و با توجه به مسائل جنبی آن می‌توان ادعا کرد که ارزش‌های انسانی و اسلامی و نیز هویت ملی کشورها در معرض خطر و آسیب این آفت بزرگ قرار گرفته است.

اکبری اظهار داشت: با توجه به اینکه قشر جوان جامعه بیشتر در معرض آسیب و آماج اعتیاد است باید خانواده‌ها با دقت بیشتری رفت و آمد و معاشرت‌های فرزندانشان را کنترل کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول