اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مبلغ دینی در بردخون:

قرآن در مدارس و منازل مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: یک مبلغ دینی در بردخون گفت: قرآن در مدارس و منازل مظلوم واقع شده به نحوی که قرائت قرآن کم شده و توجه به داستان و رمان بیشتر از قرآن شده است.

قرآن در مدارس و منازل مظلوم واقع شده است

به  گزارش خبرگزاری فارس از بردخون حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی عصر امروز در آیین افتتاح کلاس‌های قرآنی جامعه القرآن الکریم بردخون گفت: افسردگی‌های امروز بشر ناشی از این است که ذکر قرآن در زندگی کم شده زیرا قرآن ضمانتی برای آرامش و سلامتی روح انسان است.

وی اظهار داشت: قرآن برنامه زندگی انسان و معجزه‌ای ماندگار است که اگر به آن عمل کنیم و نسبت به دستورات آن پایبند باشیم هیچگاه دچار انحراف و گمراهی نمی‌شویم پس نیاز است پدران و مادران خود قرآن بیاموزند و آن را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی افزود: در هنگام قرائت قرآن سکوت کنیم و به آیات نورانی قرآن گوش فرا دهیم زیرا قرآن کامل‌ترین دستور زندگی زندگان و جمیع معارف و اخلاق است پس آموزش قرآن بر همگان فرض است ولی قرآن در مدارس و منازل مظلوم واقع شده به نحوی که قرائت قرآن کم شده و توجه به داستان و رمان بیشتر از قرآن شده است.

این مبلغ دینی ادامه داد: توجه به مادیات دنیا بسیار شده ولی توجه خوبی به قرآن نمی‌کنیم پس ضرورت دارد تلاش کنیم که فرهنگ یادگیری و قرائت قرآن را همگانی کنیم و بیش از گذشته به این پیام الهی رغبت نشان دهیم.

مدیر جامعة القرآن شهرستان دیّر نیز گفت: جامعة القرآن شهرستان دیّر وابسته به مؤسسه جامعة القرآن قم است که فعالیت‌های تخصصی متعددی در زمینه علوم قرآنی برای سنین مختلفی انجام می‌دهد که شامل حفظ آیات به صورت موضوعی ،روخوانی و روان خوانی، حفظ ترتیبی، تجوید و ترتیل است.

زینب بحرانی افزود: سنین 3 تا 6 سال دوره تثبیت تربیت فرزندان است که خردسالان با حضور در این کلاس‌ها به بازی و سرگرمی و یادگیری عمقی آیات قرآن مشغول می‌شوند.

مسئول جامعة القرآن بردخون نیز گفت: کلاس‌های قرآن زیر نظر مؤسسه جامعة القرآن شهرستان دیّر اقدام به آموزش قرآن به خواهران بزرگسال و خردسالان دختر و پسر می‌کند که در دوره جدید 20 نفر در واحد خواهران و 40 نفر خردسال هفته‌ای سه روز به آموزش قرآن می‌پردازند که هر دوره سه ماه ادامه دارد.

زینب عابدی افزود: افراد زیادی علاقمند به حضور در کلاس‌ها هستند اما به دلیل کمبود فضا و مدرس قادر نیستیم همه آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

در ادامه قرآن‌آموزان عضو جامعة القرآن شهرستان دیّر به قرائت آیات نورانی قرآن به صورت حفظ و اشاره پرداختند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول