اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان:

قرائت و حفظ گام نخست انس با قرآن است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات کشوری قرآن کریم و نهج‌البلاغه گفت: قرائت و حفظ قرآن کریم نخستین گام برای انس با آن است.

قرائت و حفظ گام نخست انس با قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله مظاهری در دیدار با دانش‌‌آموزان شرکت کننده در مسابقات کشوری قرآن کریم و نهج‌البلاغه اظهار کرد: انس و ارتباط همیشگی با قرآن و نهج‌البلاغه حلال مشکلات و معضلات جامعه بشر و به‌ ویژه جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: مرتبه قرائت و حفظ قرآن کریم که به حمدالله در جمهوری اسلامی ایران رواج مطلوبی یافته است، قدم نخست در انس با قرآن کریم است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: باید پس از آن، گام‌های موثر و بلندتری برداشته شود، گر چه همین مرتبه و قدم نخست نیز، اهتمام و تلاش بیشتری می‌طلبد.

وی بهره‌مندی علمی از دریای دانش نهفته در قرآن مجید را گام دوم در انس با آن کتاب نورانی دانست.

مظاهری افزود: قرآن کریم اگر چه فرآورده‌های علمی فراوان را در بخش‌های مختلف دانش و علم داراست، اما کتاب مختص به هیچ‌ کدام از آن علوم نیست و این از معجزات قرآن کریم است.

وی در همین راستا تاکید کرد: جوانان آینده‌ساز کشور اسلامی، باید در مسیر انس با قرآن کریم، برای پیشرفت و ترقی علمی کشور اسلامی از دستاوردهای علمی نهفته در قرآن بهره‌مند شوند.

این مرجع تقلید از عمل به دستورات قرآن کریم، به عنوان مرتبه سوم انس با قرآن کریم یاد کرد و افزود: قرآن کریم یک کتاب پرورشی و آموزشی است و برای سعادت دنیا و آخرت تمام آدمیان و جوامع بشری تا روز قیامت، برنامه عملی دارد.

وی استفاده از نور قرآن کریم را بالاترین مرتبه از مراتب انس با قرآن برشمرد.

مظاهری تصریح کرد: قرآن شریف چنانکه خود بیان فرموده، نور است و عموم انسان‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از آن نور مقدس، ریشه‌های رذالت را از دل خویش برکنند و درخت پر ثمر فضیلت را به جای آن بنشانند و پس از آن، نظاره‌گر نور قرآن کریم در دل خویش باشند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول