اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

170هزار دانش‌آموز اصفهانی با طرح حفظ قرآن مأنوس شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح حفظ قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در راستای تربیت نخبگان قرآنی محسوب می‌شود و در حال حاضر 170 هزار دانش‌آموز در سراسر استان با این طرح مأنوس شده‌اند.

170هزار دانش‌آموز اصفهانی با طرح حفظ قرآن مأنوس شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عاملیان ظهر امروز در آئین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات کشوری قرآن و نهج‌البلاغه در میان دانش‌آموزان دختر اظهار کرد: تمام مسابقات و برنامه‌های قرآنی که در وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است به عنوان مقدمه‌ای برای تربیت نخبگان و فعالان قرآنی در نسل‌های آتی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران متهم به این هستیم که به بحث قرآن و انس با قرآن کم‌تر از کشور‌های عرب زبان توجه می‌کنیم، ادامه داد: مسئولان باید با برگزاری برنامه‌های قرآنی این اتهام را از کشور جمهوری اسلامی ایران بزدایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه احیای مباحث قرآنی در میان جوانان از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز به شمار می‌رود، تصریح کرد: ترغیب جوانان به خارج شدن قرآن کریم از محجوریت از مطالبات رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات دانش‌آموزی قرآن و نهج‌البلاغه به نهادینه شدن فرهنگ قرآن در میان جامعه کمک می‌کند، اضافه کرد: قرآن و مباحث قرآنی از رویکرد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود و طرح حفظ قرآن از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در راستای تربیت نخبگان قرآنی محسوب می‌شود.

عاملیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 170 هزار دانش‌آموز در سراسر استان با این طرح مأنوس شده‌اند، تاکید کرد: راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آتی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن در دستور کار تمام ادارات آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: سال تحصیلی آتی 80 مدرسه تخصصی قرآن در سطح استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود و تشکیل مدارس تخصصی قرآن به تمام استان‌های موجود در سطح کشور اختصاص دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول