اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد

برگزاری تفسیر قرآن در 35 مسجد مشهد در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جلسات تفسیر قرآن در 35 مسجد مشهد در ماه رمضان برگزار می‌شود.

برگزاری تفسیر قرآن در 35 مسجد مشهد در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه رمضان در محل سالن اجتماعات این اداره اظهار کرد: در این ماه بحث تفسیر قرآن در 35 مسجد به‌صورت کاملا علمی برگزار می‌شود و از طرف دیگر جلسات تدبر در قرآن نیز اجرا می‌شود. در 250 مسجد گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی موضوع زیارت را خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود حدود 3 هزار نفر در این پروژه شرکت کنند.

تصریح کرد: در ماه رمضان همه اقشار به استفاده و بهره‌برداری از محضر قرآن می‌پردازند که ما نیز با استفاده از 10هزار نفر سعی خواهیم کرد که این بحث را نیز گسترش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان جلسات جزء خوانی قرآن را از دیگر برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان اعلام کرد و پیش‌بینی کرد حدود 50هزار نفر در این طرح‌ها شرکت کنند.

گفت: ما 500 کلاس را توسط 250 تشکل استان برگزار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود که حدود 7500 نفر در این جلسات شرکت کنند.

برگزاری مسابقه نورالهدی 5 را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: کسانی که بیش از 70 درصد سؤالات جواب صحیح بدهند جوائز ارزنده‌ای دریافت می‌کنند.

مرویان حسینی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت بی‌نظیری در طول سال و قطعه‌ای از بهشت است، افزود: معنویت‌گرایی و آگاهی بخشی در ماه رمضان شکل می‌گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام مبلغ به اقصی نقاط استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: حدود 2هزار مبلغ مرد و زن اعزام به شهرستانها و روستاهای استان اعزام می‌شوند که از این تعداد 1600 نفر مبلغ مرد و 400 نفر مبلغ خواهر هستند.

وی افزود: در پایان ماه رمضان مبلغان برتر را انتخاب می‌کنیم و از آن تقدیر به عمل خواهیم آورد.

مرویان حسینی خطاب به مبلغان گفت: توصیه می‌کنم نسبت به جوانان و نوجوانان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اوقات فراغت آنان را غنی کنند و خصوصا از مفاهیم و تفاسیر قرآن برای انتقال آموزه‌های دینی بهره گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برای ایجاد آمادگی تبلیغی 6 همایش "طلایه‌داران هدایت" تاکنون در شهرهای مشهد، تربت‌حیدریه، تربت جام، نیشابور و سبزوار برگزار شده است، خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نیز21 تیرماه در همایش طلایه‌داران هدایت آیت‌الله سبحانی و استاندار سخنرانی خواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دینی عنوان کرد: فرهنگ اسلامی و فرهنگ اهل بیت به اطلاع رسانی دینی اهتمام ویژه‌ای دارند و یکی از سیره‌های نیکوی بزرگان ما بحث تبلیغ در ماه رمضان و انتقال آموزه‌های دینی از طریق رفتن به نزد مردم و آگاهی بخشی است که ما باید فعالیت‌های خود را متوجه این مسیر کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین از حضور روحانیون در گفتمان‌ها و پاسخ به شبهات دینی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این ماه باید توجه خاصی به مساجد شود زیرا خانه خدا محلی است که مردم با خدا و رسالت‌های الهی آشنا می‌شوند.

مرویان حسینی غبار روبی مساجد را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و متذکر شد: 5800 مسجد در استان داریم که معمولا پیش از ماه رمضان غبارروبی می‌شوند و در همین راستا 25 تیر مسجد فقیه سبزواری در مشهد به صورت نمادین غبارروبی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود 720 هزار نفر در استان در برنامه‌های ما در ماه رمضان شرکت کنند،هیئت مذهبی یکی از شبکه‌های اجتماعی کاملا مردمی هستند و ما 350 هیات در مشهد و 5000 هیات در استان داریم که حدود 1000 جلسه قرائت و 500 جلسه تفسیر در این هیئت انجام می‌شود.

وی اقامه عزا توسط این هیئات در شب شهادت حضرت علی(ع) و اجرای 500 مراسم شب قدر در 500 هیات مشهد را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات خواند و افزود: و همچنین برای غنی‌تر کردن این جلسات حدود 100 مبلغ به این هیئت اعزام می‌شوند.

مرویان حسینی با اشاره به بودجه سازمان و ذکر اینکه نیمی از بودجه ما تامین نشده است، تصریح کرد: بودجه تبلیغ ما 950 میلیون تومان است که تاکنون 500 میلیون آن تامین نشده و ما تنها با  450 میلیون تومان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم و میانگین پرداخت ما کمتر از 400 هزار تومان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درخصوص دستمزد روحانیون مبلغ عنوان کرد: هرچند فرآیند تبلیغ فرآیندی براساس احساس مسئولیت دین است اما ما شرمنده مبلغان هستیم که با وجود سختی‌های زیادی که در کارشان وجود دارد عموما به آنها حقوقی کمتر از قانون کار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولانی که بودجه‌ها را تخصیص می‌دهند باید متوجه اثربخشی فعالیت مبلغان باشند، یادٱور شد: وقتی مبلغ به منطقه‌ای اعزام می‌شوند پرونده‌های قضایی، بزهکاری و مشکلات فرهنگی یک منطقه کمتر می‌شود و بایستی تمام دستگاه‌های ذی‌نفع از بحث تبلیغ به این فرآیند کمک کنند.

وی با اشاره به حذف بودجه ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی تصریح کرد: نبود بودجه ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی را آسیب‌زا می‌دانیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول