اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور

قرآن درمان افسردگی‌های امروز جامعه است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور گفت: تلاوت قرآن نقش مهمی در زندگی دارد و درمان افسردگی‌های امروز جامعه است.

قرآن درمان افسردگی‌های امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام مهدی مافی‌نژاد ظهر امروز در همایش بصیرت اعتقادی تربیتی در حسینیه شهدای تیپ 21 امام رضا(ع) با اشاره به مباحث اعتقادی از یاد مرگ به‌عنوان آرامش دهنده دل‌ها، افزود: یاد مرگ افسردگی را از بین برده و روحیه ما را بالا می‌برد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: حضرت علی(ع) در این‌باره می فرماید: اگر افسرده و ناراحت و غمگینی برو به زیارت اهل قبور، چرا که حضور در قبرستان ما را به یاد مرگ می‌اندازد و دل را آرام می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: یاد مرگ انسان را به فکر وادار می‌دارد که آیا برای آخرت خود کاری کرده‌ام یا نه، که این مهم او را از بستگی‌های دنیا می‌رهاند و این نکته با ارزشی است.

مافی‌نژاد در ادامه به برکات نماز شب اشاره کرد و گفت: نماز شب روح را طراوت می‌بخشد و زنگار را از دل می‌زداید و باید این توفیق را از خدا بخواهیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانستن تکنیک زندگی بدون توکل به خدا قابل اجرا نیست، توکل به خدا در زندگی را برای هر انسانی لازم و ضروری دانست.

مافی‌نژاد در ادامه به تکنیک‌ها و روش‌های زندگی خوب و سالم اشاره کرد.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ارزش این ماه عظیم اظهار داشت: ماه رجب ماه علی و ماه ولایت است، ماه شعبان ماه رسول اکرم(ص) و ماه رمضان ماه خداست و اگر کسی ولایت علی(ع) را درک نکند نمی‌تواند ماه پیغمبر(ص) را درک کند و کسی که این دو را درک نکند نمی‌تواند ماه خدا و الوهیت خدا را درک کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول