اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان صورت گرفت

اجرای 17 طرح قرآنی جامع در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان و حومه از اجرای 17 طرح قرآنی توسط ستاد قرآن این مؤسسه خبر داد.

اجرای 17 طرح قرآنی جامع در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید اکرمی دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از 150 کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان در طرح‌های قرآنی ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان و حومه شرکت کردند.

وی افزود: در بین 17 طرح انجام شده قرآنی توسط این مؤسسه، طرح یکساله «تدبر در قرآن» با 22 هزار نفر شرکت‌کننده بیشترین استقبال را به خود جذب کرده است.

مدیر ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه در طرح یکساله تدبر در قرآن همه ماهه سوره‌ای از قرآن انتخاب و در سطح شهرستان به مسابقه گذاشته می‌شود بیان داشت: همه ماهه به یکصد نفر از برندگان، پلاک‌های طلا و نرم‌افزارهای قرآنی به همراه یک کمک هزینه کربلا و دو کمک هزینه مشهد مقدس اهدا می‌شود.

اکرمی اضافه کرد: در این مسابقه در پنج ماهه اول سال سوره‌های حجرات، تغابن، صف، حدید و حشر مورد تدبر قرار گرفته است.

وی در ادامه طرح‌های قرآنی تدبر در قرآن، تربیت مربی قرآنی، نقاشی قرآنی، جشنواره قرآنی تابستانه، کلاس‌های قرآنی، تحقیق موضوعی در قرآن و طرح یک‌ساله آموزش ترتیل قرآن برای اولین بار در سطح مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه را از جمله طرح‌هایی خواند که دارای کمیته تخصصی بوده و به مدت پنج سال اجرای آن ادامه دارد.

این مسئول یادآور شد: در طرح تربیت مربی قرآن در شهرستان کاشان حدود 300 نفر مربی خانم و آقا با 10 عنوان آموزشی شرکت کرده‌اند.

به گفته وی در طرح نقاشی قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی 250 نفر شرکت کردند و به 30 نفر از برترین‌ها جوایزی نیز اهدا شد.

اکرمی از کمک 300 میلیون ریالی ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان به کلاس‌های قرآنی خبر داد و ابراز داشت: با انجام بازرسی‌های انجام شده از کلاس‌های قرآن از 3 میلیون ریال تا 10 میلیون ریال و بر اساس میزان فعالیت هر یک از این کلاس‌ها کمک بلاعوض به آنها اختصاص یافته است.

مدیر ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان، محور برنامه‌های ستاد قرآن را در سال‌جاری، توجه به جزء 30 قرآن کریم و بر اساس مقاطع تحصیلی اعلام کرد و گفت: برای مقطع ابتدایی 15 سوره از آخر جزء 30، حفظ مفاهیم 15 سوره و مهارت روخوانی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی حفظ کامل یا 28 سوره از جزء 30 (با توجه به مقطع تحصیلی) به همراه حفظ مفاهیم این جزء و مهارت روان‌خوانی و روخوانی از جمله موارد در نظر گرفته شده برای مقاطع راهنمایی و متوسطه است. 

وی از اجرای نمایش خلاق به عنوان یکی از طرح‌های به روز و ابتکاری ستاد قرآن با رویکرد تربیتی کودکان خبر داد و تصریح کرد: به جای برگزاری کلاس قرآن برای کودکان، اجرای تئاتر با استفاده از موضوعات قرآنی در سال گذشته برای اولین بار در کاشان اجرا شد و مورد توجه و استقبال کودکان نیز قرار گرفت.

اکرمی طرح بازدید مربیان قرآن از کلاس‌های قرآنی با هدف تعامل و همکاری بین مربیان قرآن را یکی از طرح‌های ستاد قرآن اعلام کرد و یادآور شد: این طرح توسط شورای مربیان قرآن برای اولین بار در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

ستاد قرآن موسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در تابستان سال 89 با برگزاری جشنواره قرآنی شاهد شرکت 4 هزار نفری متقاضیان بود.

مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان و حومه ستادی مردم‌نهاد است که با حمایت از 250 کانون فرهنگی شهرستان کاشان، فعالیت خود را در چهار ستاد قرآن، مهدویت، غدیر و ورزش آغاز کرده و به همراه ستاد جدیدی به نام ستاد شهدا و ایثارگران اقدامات خود را در سطحی گسترده‌تر ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول