اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور فرهنگی عنوان کرد

فعالیت 1800 موسسه اروپا و آمریکا علیه جهان اسلام

خبرگزاری فارس: کارشناس امور فرهنگی گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و 800 موسسه، بنیاد، کانون، اتاق فکر و... در آمریکا و اروپا علیه جهان اسلام برنامه‌ریزی می‌کنند.

فعالیت 1800 موسسه اروپا و آمریکا علیه جهان اسلام

حمید حاذق نیکرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به راهکارهای مقابله رسانه‌های داخلی در جنگ نرم، اظهار کرد: رسانه‌ها به صورت گیرا و بهره‌گیری از هنرهای جذاب و رنگ و هماهنگ با فطرت انسانی می‌توانند پیام‌های خود را به آگاهی مردم و مخاطبان برسانند که این امر موجب شکست جنگ نرم می‌شود.

وی، با بیان اینکه در مقابل جنگ سه بعدی قرار گرفته‌ایم، افزود: بخشی از جنگ نرم مبتنی بر عملیات روانی است و جنگ اقتصادی دشمن که با توجه به بستر هدفمندی یارانه‌ها در راستای این امر با تشدید تحریم‌ها مواجه هستیم و بعد سوم نیر جنگ امنیتی نظامی است که دشمن برای تاثیرگذاری و روانی روی ملت ما کار می‌کند.

* رسانه‌ها با تعلق خاطر به دین توطئه دشمنان را خنثی کنند

این کارشناس امور فرهنگی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با درایت و استواری و تعلق خاطر به دین و مکتب خود توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی، وجود امکانات جمهوری اسلامی و نیروی انسانی و استعداد رسانه‌های ایران را ستودنی خواند و گفت: این استعداد در ایران وجود دارد و می‌توانند با بهره‌گیری از آن در راستای منافع ملی و اهداف انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم وارد میدان شوند و مسئولان فرهنگی نظام نیز با آنها همراه هستند و وظیفه دارند از فعالان عرصه رسانه حمایت کنند.

حاذق‌نیکرو، ادامه داد: اخیرا آمریکایی‌ها در سریالی به نام «اتاق خبر» که به پشت شبکه خبر آمریکا می‌پردازد نحوه برخورد به مخاطب را می‌آموزند و تلاش می‌کنند رکن چهارم قدرت را به تلویزیون باز گردانند و در این سریال نقش مهم خبرنگاران را تاثیرگذار معرفی می‌کنند که بسیار مهم است.

وی، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری آمریکا را در راس جبهه استکباری می‌دانند، افزود: آمریکا با تبعیت از حاکمیت صهیونیسم جهانی که اراده‌ای بالاتر از آمریکا است، در راستای منافع خود در چند مقطع برای غلبه با مردم ایران و انقلاب اسلامی در دنیا تلاش می‌کند و از تهدیدات نظامی و حتی جنگ استفاده کرده و با شکست مواجه شده است.

کارشناس امور فرهنگی، با بیان اینکه از 11 سپتامبر رویکرد آمریکا تغییر یافته است، تصریح کرد: نظریه‌های متفاوتی وجود دارد که معتقدند «فرهنگ» تعیین کننده است و به همین دلیل نظام سلطه به طرف مسایل فرهنگی تغییر رویه داده که جنگ نرم و یا قدرت نرم می‌نامند.

به گفته وی، رویکرد نظام سلطه طبق نظریه‌های مطرح شده در چند دهه اخیر به طرف جنگ نرم کشیده شده و در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 * فعالیت 1800 موسسه اروپایی و آمریکایی علیه جهان اسلام

حاذق نیکرو ابراز کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 800 موسسه، بنیاد، کانون، اتاق فکر و... در آمریکا و اروپا علیه جهان اسلام در حال فعالیت و برنامه‌ریزی بوده که بخش زیادی از آنها موسسات برانداز انقلاب اسلامی و علیه ملت ایران هستند و در بحث‌های جنگ نرم فعالیت می‌کنند.

وی، با تصریح بر اینکه موسسات مذکور از تمام توانمندی‌های رسانه‌ای، علمی، فکری، اعتقادی، سیاسی، فضای مجازی، نخبگان علمی و... بهره می‌برند، متذکر شد: دشمن با بهره‌گیری از این ابزارها در سطح مجامع بین‌الملل و استفاده از عوامل ضد انقلاب جدید و قدیم می‌خواهد مردمی که 33 سال ایستادگی کرده‌اند را بر زمین بزند.

کارشناس امور فرهنگی، اضافه کرد: از آنجا که مردم تلاش و جهاد خود را برای خدا قرار داده‌اند و هدایت شده خداوند و پشتیبان محکم برای ولایت و رهبری هستند و در مسیر ولایت و اسلام ناب حرکت می‌کنند تا توطئه دشمنان را خنثی کنند، اما دشمن با توجه به ابزارهایی که دارد آرام ننشسته و تلاش می‌کند در هر نقطه‌ای ضربه بزند و در حریم اقتصادی، تهدید نظامی، تهدید فرهنگی و عملیات روانی مشغول فعالیت است.

* شکست‌های متوالی آمریکا نوید فروپاشی نظام سلطه است

وی تصریح کرد: در این راستا تمام رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی دولتی و خصوصی موظف هستند طبق محتوای غنی اسلام ناب محمدی (ص) با برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی مناسب امکانات را در زمینه‌های فرهنگی به‌کار گیرند و در زمینه فرهنگی کار «وقف» انجام دهند و وقت و امکانات خود را وقف کرده و مدیریت کنند و در این صورت به طور یقین جنگ نرم دشمن خنثی می‌شود.

حاذق نیکرو، به موضوع پایداری مردم در فتنه 88 اشاره کرد و یادآور شد: مردم در فتنه 88 در حماسه 9 دی تجلی حضور را عینیت بخشیدند و در همان سال دشمن در جنگ نرم شکست خورد و بعد عنوان کرد که می‌خواهد اقدام نظامی کند که چنین قدرتی را ندارد و نظام سلطه و آمریکا که امروز بدهکارترین کشور دنیاست با بحران اقتصادی مواجه شده و شکست‌های متوالی سیاسی و امنیتی آن نشانه عجز و نویدبخش فروپاشی نظام سلطه است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول