اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی ـ فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع):

دشمن در جنگ نرم به دنبال ایجاد پایگاه در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی ـ فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دشمن در جنگ نرم علیه نظام و انقلاب به دنبال ایجاد پایگاه در کشور است.

دشمن در جنگ نرم به دنبال ایجاد پایگاه در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان سردار علی محمد نائینی بعد از ظهر امروز در پنجمین کارگاه جنگ نرم بسیج اساتید استان زنجان با اشاره به ابعاد و اهداف جنگ نرم دشمن علیه نظام و انقلاب اظهار داشت: امروز تلاش دشمن در جنگ نرم و انفعال در نخبگان علمی است.

وی ادامه داد: خط کلی دشمن القاء عدم نیاز به دانش‌های برتر ساز و کاهش خود باوری علمی در کشور است.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی ـ فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه حضرت امام (ره) از تحریم اقتصادی و حمله نظامی نمی‌ترسیدند بلکه نگرانی حضرت امام از دانشگاه منفعل و استعماری و وابسته فرهنگی بود، تصریح کرد: امروز دشمن در جنگ نرم از طریق اساتید سکولار و متون و علوم غربی، پشتوانه‌های معرفتی نظام را هدف قرار داده و پروژه فروپاشی ایدئولوژی نظام را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین غرب به دنبال نظام سازی بر مبنای، مبانی معرفتی و ایدئولوژی مدرنیته است که پیش نیاز فروپاشی ساختارهای نظام معرفتی و ایدئولوژیک است.

سردار نائینی افزود: این استراتژی غرب در جنگ نرم است و دانشگاه نقش محوری در تبیین و مقابله با آن دارد.

وی با بیان اینکه راه مقابله با جنگ نرم توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب یعنی عبور از منطقه ممنوعه علوم انسانی غربی است، تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید با شجاعت وارد نقد مبانی معرفتی غرب و علوم انسانی نظام سرمایه‌داری شوند.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی ـ فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه علوم انسانی غربی نگرش دانشجویان را به فلسفه خلقت، رسالت انسان و الگوی حکومت دگرگون می سازد، گفت: علوم انسانی غربی نگرش دانشجویان را به فلسفه سکولار نظام سرمایه‌داری را نشانه رفته و غرب متقابلا گفتمان انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه، مبارزه دشمن امروز آرام، تدریجی و نامحسوس و در درون مرزهای کشور است، ادامه داد: حتما باید این مبارزه در داخل کشور پایگاه ایجاد کند تا تحولات را در درون بتواند مدیریت و نظام را به تدریج دچار استحاله کند.

سردار نائینی با بیان اینکه امروز فضاهای جدید رسانه‌ای به ویژه فضای وب و شبکه‌های اجتماعی ابزار اصلی جنگ نرم هستند، افزود: طراحان و مدیران اصلی این شبکه‌های اجتماعی جهانی دولت‌های غربی، سرویس‌های جاسوسی و کانون‌های تفکر غربی هستند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها در مسائل اخیر از جمله مذاکرات هسته‌ای همزمان به دنبال تئوری فشار و مذاکره هستند، اظهار داشت: آنها القاء می‌کنند که تحریم‌ها در ایران موثر بوده است که باید این باور غرب در هم شکسته شود.

رئیس دانشکده و پژوهشکده اجتماعی ـ فرهنگی دانشگاه امام حسین (ع) ،در ادامه با بیان اینکه امروز غرب دچار چالش و مشکلات جدی است، ادامه داد: آنها برای حل مشکلات خودشان از جمله انتخابات در آمریکا و کنترل قیمت نفت و بحران اقتصادی، نگاه فرصت محور به مذاکرات دارند.

وی با بیان اینکه غرب در جنگ نرم هسته‌ای به دنبال تصویر سازی منفی از موضوع است، گفت: آنها تلاش دارند با مدیرت افکار عمومی شعار ایران هسته‌ای که تاکنون مظهر اقتدار و هویت ملی و همبستگی اجتماعی بوده را در ملت به واگرایی و تنفر تبدیل کنند.

سردار نائینی با اشاره به اینکه راه اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن در شرایط فعلی انسجام در حاکمیت و نخبگان جامعه و تقویت روحیه و مقاومت و ایستادگی در ملت ایران است، افزود: مدیرت هوشمندانه عرصه اقتصادی و تبیین ابعاد خصومت و دشمنی غربی‌ها در محیط ملی و خارجی و در نهایت توجه جدی به شعار سال،از راهکارهای مقابله با جنگ نرم است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول