اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

هیچ مسلمانی رهبری آل سعود بر جهان اسلام را قبول ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبدان گفت: هیچ مسلمانی نمی‌تواند قبول کند که اشخاصی مثل خاندان آل سعود با این همه ظلم و جنایت و سوء استفاده از قدرت، رهبری دنیای اسلام را بر عهده بگیرند.

هیچ مسلمانی رهبری آل سعود بر جهان اسلام را قبول ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حمیدی‌نژاد صبح امروز در آیین ویژه برنامه‌های دهه ولایت در آبدان اظهار داشت: کسی جز نائب امام زمان لایق رهبری دنیای اسلام نیست.
وی با اشاره به آیات قرآن در سوره مائده که در مورد امامت و معرفی امیرالمؤمنین به جانشینی پیامبر(ص) است، گفت: وقتی کسی که به گفته همه مسلمانان در آیه مباهله به عنوان نفس پیامبر(ص) خوانده شده است در میان مردم باشد چگونه می‌شود کسی دیگری را به جای پیامبر نشاند و از او اطاعت کرد.
امام جمعه آبدان با اشاره به جایگاه و اهمیت غدیر برای مسلمین عالم گفت: قضیه غدیر یک مطلب تاریخی نیست بلکه مسئله مهمی است که وضعیت و وظیفه امروز جهان اسلام را مشخص می‌کند.
حمیدی‌نژاد بیان داشت: سئوال مهمی که امروز در ذهن هر مسلمانی است این است که ما باید از چه کسی اطاعت کنیم و رهبر ما که باید ما را به خدا برساند و از طریق او خدا را اطاعت کنیم چه کسی است، وقتی ما قبول کنیم که در هر زمانی مسلمانان جهان باید یک رهبر واحد داشته باشند تا همه آنها به دستور قرآن گرد او جمع شوند و دچار اختلاف و تفرقه نشوند.
حمیدی‌نژاد با اشاره به شرایط شخصی که باید ولی امر مسلمین در زمان غیبت امام زمان باشد، افزود: قطعاً رهبری که می‌تواند دنیای اسلام را رهبری کند باید کسی باشد که نتواند از قدرت سوء استفاده کرده و علم و آگاهی اداره کردن دنیای اسلام را هم داشته باشد، به همین علت در زمانی که امام معصوم نمی‌تواند رهبری جامعه را به عهده بگیرد هر کسی که به او نزدیک‌تر و پرتوان‌تر باشد این مهم را باید عهده‌دار بشود.
امام جمعه آبدان ادامه داد: هیچ مسلمانی نمی‌تواند قبول کند که اشخاص مثل خاندان آل سعود با این همه ظلم و جنایت و سوء استفاده از قدرت، رهبری دنیای اسلام را بر عهده بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: غدیر به ما می‌گوید که رهبر امروز دنیای اسلام باید نائب امام زمان باشد و امروز و در عصر حاضر جز مقام معظم رهبری کسی دارای این شرایط نیست زیرا ایشان با تمام توان از همه مسلمین عالم دفاع می‌کند و در این میان هیچوقت فرقه‌گرایی از قبیل شیعه و سنی و قوم گرایی برای ایشان مطرح نبوده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول