اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

آل‌سعود آرزوی الحاق بحرین را به گور می‌برد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین خطاب به حکام مزدور آل سعود و آل خلیفه گفت: آرزوی الحاق بحرین را به گور خواهید برد.

آل‌سعود آرزوی الحاق بحرین را به گور می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تبریک میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: گناه ریشه سعادت و حیات انسان را می‌سوزاند، انسان باید دارای کوشش و تلاش در تهذیب نفس و کسب علم و دانش باشد.

وی افزود: از تنبلی بپرهیزید، تلاش و اجتهاد کنید، نه تنها در نماز و روزه و … که در کسب و کار حلال هم باید کوشش کرد و جدی بود، نباید گذاشت زن و بچه تحت فشار باشند، سعی کنید نانی به سفره کسی بیافزایید نه اینکه لقمه نانی را از دیگران بگیرید.

محمودی بیان داشت: در گفتار باید راستگو و صادق بود، چه بسا خسارت‌های بزرگی که نتیجه یک کلمه حرف است؛ از سخن‌پراکنی و بیان مواردی که منشا ایجاد تفرقه در جامعه می‌شود، بپرهیزید.

نماینده ولی‌‌فقیه در شهرستان ورامین به برخی اقدامات افرادی که به اسم مسلمان هستند اشاره کرد و گفت: برخی به اسم مسلمان هستند اما از فضائل انسانی و اخلاق اسلامی تهی‌اند، مانند حیوانات در دنیا مشغول چرا هستند و اثری از مسلمانی جز درج در شناسنامه ندارند.

وی ادامه داد: هنگام مرگ شیاطین می‌آیند تا ایمان انسان را بگیرند، اگر ایمان کمرنگ و ضعیف باشد خطر عظیم است، باید حواسمان جمع باشد و اعتقاداتمان را تقویت کنیم.

محمودی گلپایگانی تاکید کرد: طبق آیات قرآن اهل باطل در روز قیامت خسران می‌بینند، در آن روز هر کس به فکر خودش است، فرشتگان الهی حضور دارند و نامه اعمال در دست خود انسان است، البته فضل خدا هم هست اما به جای خود است، لذا باید زمینه فضل الهی فراهم باشد که نیکی‌ها و اعمال خوب زمینه‌ساز فضل خداوند هستند.

امام جمعه ورامین سپس با اشاره به فرا رسیدن خردادماه اظهار داشت: خرداد، ماه قیام بزرگ 15 خرداد مردم ورامین است که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت؛ حوادث خرداد را فراموش نکنید، خرداد را به درستی درک کنید، ببینید کشور در آن روز در چه وضعیتی بود و هم‌اکنون در چه وضعی است، شکر نعمت‌ها را به جا آورده و عامل به وظایف خود باشید.

محمودی در ادامه به سالروز رحلت دو مرجع تقلید اشاره کرد و افزود: مراجع عظام تقلید آیت‌الله‌ العظمی گلپایگانی و آیت‌الله العظمی بهجت حق بزرگی بر گردن ما دارند، این شخصیت‌های بزرگ خدمات فراوانی انجام دادند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود ظلم و ستم آل سعود را تقبیح کرد و گفت: انقراض حکومت آل سعود بسیار نزدیک است، حکومتی که با خشم و غضب با شیعیان برخورد می‌کند، قبور اولیاء‌الله را تخریب می‌کند و مانع حضور شیعیان در نزدیکی آن قبور می‌شود.

امام جمعه ورامین گفت: ظلم و جنایت که پایانش عجز و بدبختی است و بانی آن‌که حکومت ظالم آل سعود است، با ظهور حضرت حجت (عج) و حتی قبل از آن پایان می‌یابد و این افراد به سزای عمل خود می‌رسند، این‌ها که شیعیان را زندانی می‌کنند، به اسارت می‌برند و صحبت از الحاق بحرین به عربستان می‌کنند، بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین در پایان خاطرنشان کرد: درست است مردم بحرین تحت فشار هستند و روزگار سختی را می‌گذرانند اما بدانند قیام آن‌ها ثمربخش است، خداوند نصرت می‌دهد و فتح قریب در انتظار شماست، ثابت قدم باشید، امروز میلیون‌ها مسلمان در ایران اسلامی پس از اقامه نماز جمعه برای محکوم کردن این عمل ننگین و شیطانی راهپیمایی می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول