اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

شیعیان جهان در برابر مکر آل سعود متحد شوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شیعیان جهان باید در برابر مکر آل سعود در مورد الحاق بحرین به عربستان با یکدیگر متحد شوند.

شیعیان جهان در برابر مکر آل سعود متحد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به طرح پیوستن بحرین به عربستان اظهار داشت: توطئه‌ای که هم‌اکنون علیه مردم بحرین در حال شکل‌گیری است، این است که عربستان می‌خواهد بحرین را به خود ملحق کند تا شیعه در اقلیت قرار بگیرد.

وی افزود: هنگامی‌که شیعه در اقلیت قرار گرفت، آل سعود می‌تواند به کمک آمریکا هر توطئه‌ای که دلش خواست انجام دهد.

ناصری خاطرنشان کرد: همه کشورهای اسلامی و مردم بحرین در مقابل این توطئه بایستند و اجازه ندهند این اتفاق ننگین رخ دهد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها اظهار داشت: موزه‌ها میراث گذشتگان و آیینه عبرت هستند اما مهم‌ترین میراث فرهنگی دنیاست که همه چیز آن عبرت‌آمیز و بهترین موزه، قبرستان‌هاست زیرا در آن پادشاهان، علما، انبیاء و ... خوابیده‌اند.

ناصری با تاکید بر اینکه برخورد با میراث فرهنگی باید درست و اصولی باشد، عنوان کرد: مسئولان میراث فرهنگی اگر درست برنامه‌ریزی نکنند، میراث فرهنگی از دست خواهد رفت اما گاهی اوقات نیز بعضی میراث را باید برای میراثی بزرگتر و ارزشمندتر فدا کرد.

وی بیان کرد: باید جدی‌تر و با برنامه‌ریزی بیشتر برای حفظ میراث فرهنگی اقدام شود و برای بناهایی که ارزش واقعی ندارد، نباید هزینه بی‌خود صرف شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون اظهار داشت: در سال 59 که توسط آمریکا محاصره اقتصادی شدیم، توانستیم خود را تقویت کنیم و به تدریج با تلاش و عمل به فرامین و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به جایگاه فعلی رسیدیم.

وی تاکید کرد: از این دستاوردها و نعمات باید بهترین استفاده را برد و باید در راستای عرضه درست این نعمت‌ها تلاش کرد و با احساس وظیفه و تکلیف، ادای دین کنیم.

ناصری عنوان کرد: هر قشری از کشاورز، صنعتگر و ... باید کار خود را به درستی انجام دهند و تنها به دنبال سود نباشند زیرا اگر هدف تنها سود باشد، آنگاه همه به سمت سود بیشتر می‌روند و دیگر کسی توجهی به نیازهای مردم ندارد.

وی تاکید کرد: کارها و فعالیت‌های افراد در جامعه باید عقل‌محور و حقیقت‌محور و بر اساس دلسوزی برای مردم باشد و در این صورت است که مشکلات جامعه و مردم حل خواهد شد.

ناصری عنوان کرد: استفاده بهینه از همه امکانات و حرکت سرمایه‌داران، صنعتگران، کشاورزان و ... به سمت تامین نیازهای مردم، همچنان ما را بی‌نیاز از کشورهایی نظیر آمریکا و هم پیمانانش نگاه می دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی به دیگران محتاج نخواهیم بود که فرهنگ استفاده صحیح را در زندگی به کار گیریم و از نعمت‌های موجود کمال استفاده را ببریم.

ناصری همچنین سالروز آزادی خرمشهر را نیز گرامی داشت و این واقعه مهم را نقطه عطف دفاع مقدس خواند.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول