اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

ریشه آل‏‌سعود در بحرین خشکانده می‏‌شود/ بحرین به دامان مادرش بازگردد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه اگر موضوع الحاقی در میان باشد، بحرین باید به دامان مادر خویش بازگردد، گفت: ریشه آل‏‌سعود در بحرین خشکانده می‏‌شود.

ریشه آل‏‌سعود در بحرین خشکانده می‏‌شود/ بحرین به دامان مادرش بازگردد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏‌شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: امروز مسئله بحرین برای جهان اسلام و امت ایران بسیار پراهمیت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آل‏‌سعود به همراهی آل‏‌خلیفه و استکبار جهانی طرح سناریوی الحاق بحرین به خاک عربستان را در دستور کار قرار داده‏‌اند.

علاءالدینی اضافه کرد: امروز همه به خوبی می‏‌دانند که بیداری اسلامی جاری در منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران در جان آل‏‌خلیفه، آل‏‌سعود، دیکتاتورهای منطقه و جهان سلطه، ترس و واهمه‏‌ای بی حد و حصر ایجاد کرده است.

* "آل‏ها"؛ مشکل همیشگی جهان اسلام

به گفته امام جمعه دماوند، "آل‏ها" از صدر اسلام تاکنون همواره به عنوان بزرگ‏ترین مشکل‏‌سازان مسلمانان مطرح بوده و هستند.

علاءالدینی تصریح کرد: اقوامی مانند آل‏‌امیه، آ‌ل‏‌سفیان و آل‏‌مروان در گذشته و در حال حاضر آل‏‌سعود و آل‏‌خلیفه با به خاک و خون کشیدن مسلمانان، همواره دست در دست دشمنان اسلام داشتند و دارند.

وی بحرین را حیاط خلوت اسبق آل‏‌سعود خواند و افزود: این کشور متعلق به مردم بحرین در گذشته به دلیل ستم‏کاری‏‌های رژیم دست‏‌نشانده غیر بحرینی آل‏‌خلیفه به عنوان حیاط خلوت آل‏‌سعود مورد استفاده قرار می‏‌گرفت.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این کشور در سال‏‌های انقلاب اسلامی به عنوان "کمربندی خصومت" برای ضربه زدن به مواضع جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می‏‌گرفت.

* بازگشت بحرین به دامان مادر خویش

امام جمعه دماوند با تأکید بر حفظ استقلال کشور بحرین خاطرنشان کرد: امت اسلامی ایران همواره بر حفظ و صیانت از استقلال کامل و تمامیت ارضی کشور بحرین تأکید داشته است.

وی ادامه داد: اما اگر قرار بر طرح موضوعاتی مانند الحاق بحرین به سایر مرزهای جغرافیایی به میان آید، بی‏‌شک مسلمانان غیور، انقلابی و سلحشور این کشور تمایل بیشتری برای بازگشت به دامان مادر خویش  ایران دارند.

* خلیفه واژگون است/سعودی سرنگون است

بر اساس این گزارش، مردم غیور، ولایی و انقلابی شهرستان دماوند دوشادوش دیگر آحاد امت اسلامی علیه سناریوی آل‏‌سعود مبنی بر الحاق بحرین به عربستان سعودی، مسیر مسجد جامع دماوند تا میدان 17 شهریور این شهر را راهپیمایی کردند.

سر دادن شعارهایی نظیر "آل‏‌سعود مزدور و باطل/خدا اراده کرده از بین برود"، "آل‏‌سعود حیا کن/بحرین را رها کن"، "مسلمان بحرینی حمایتت می‏‌کنیم"، "بحرین شده ماتم‏‌سرا/مهدی بیا، مهدی بیا"، "آل‏‌سعود قاتل/خلیفه باید برود"، "بحرین قهرمان است/با حادثه‏‌ها می‏‌ماند"، "خلیفه واژگون است/سعودی سرنگون است" و "مبارز بحرینی/تو پیرو حسینی" در این راهپیمایی خودنمایی می‏‌کرد.   

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول