اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آبیک خبر داد

پیگیری احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست آبیک گفت: احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در آبیک در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

پیگیری احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در آبیک

حشمت‌الله کوثری ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهارکرد: در سومین سفر هیئت دولت به استان قزوین احداث سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا به تصویب رسید که با توجه به حساسیت‌هایی که در خصوص هوای شهر آبیک ناشی از آلایندگی شرکت سیمان وجود دارد، درصدد هستیم یکی از ایستگاه ها در شهرستان آبیک احداث شود.

وی افزود: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سند توسعه شهرستان آبیک تایید شده و طبق مکاتبات فرمانداری آبیک با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین موضوع احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در حال پیگیری است.

این مسئول احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر آبیک را ضروری دانست و تصریح کرد: با استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا، هر لحظه پارامترهای آلودگی هوا بر سلامت مردم و میزان خطراتی که برای مردم به همراه خواهد داشت پیش‌بینی و مهار می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست آبیک ادامه داد: با هشدار دادن به سالمندان و اقشار آسیب‌پذیر یعنی بیماران ریوی و تنفسی و نیز هشدار‌های لازم به صنایع آلاینده، مهارهای لازم صورت می‌گیرد.

کوثری اظهار امیدواری کرد: در مصوبات دور چهارم سفر هیئت دولت به استان قزوین اعتبار لازم پیش‌بینی شده است تا 5 میلیارد ریال تخصیص و احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر آبیک اجرایی و عملیاتی شود.

وی بیان کرد: با احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر آبیک، میزان آلایندگی ریزگردهای فصلی به ویژه در فصول بهار و تابستان که از غرب کشور یعنی عراق و عربستان وارد کشور و به تبع آن استان قزوین و شهرستان آبیک می‌شود و نیز ریزگردهای ناشی از شخم زمین‌های کشاورزی سنجش می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول