اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست گچساران:

آلودگی هوای گچساران 5 برابر حد مجاز است

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست گچساران گفت: با ورود ریز‌گردها به آسمان گچساران، آلودگی هوای این شهرستان در حال حاضر به پنج برابر حد مجاز خود رسیده است.

آلودگی هوای گچساران 5 برابر حد مجاز است

عبدالله دیانتی‌نسب ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با وجود استمرار پدیده گرد و غبار، ارائه آموزش‌های لازم و مؤثر به مردم برای کاهش اثرات ناشی از این نوع آلودگی لازم و ضروری است.

وی بیان داشت: با بررسی ایستگاه سنجش آلودگی هوای اداره حفاظت محیط زیست گچساران، میزان آلودگی هوا ناشی از ورود ریز‌گرد‌ها در این شهرستان به پنج برابر حد مجاز رسیده است.

* میزان آلودگی هوا در گچساران 646 میکروگرم بر مترمکعب است

رئیس محیط زیست گچساران میزان حد مجاز و استاندارد وجود ریز‌گردها در هوا را 150 میکروگرم در متر مکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میزان ذرات ریز‌گرد و غبار در گچساران بیش از 646 میکروگرم در متر مکعب است.

دیانتی‌نسب با بیان اینکه گچساران تا دو روز آینده تحت تأثیر آلودگی هوا است، ابراز داشت: صبحگاه امروز میزان ریز‌گردها در هوا به یک‌هزار و 222 میکروگرم در متر مکعب و آلودگی هوا به 9 برابر حد مجاز رسیده بود که ساعاتی بعد و با وزش باد این گرد و غبارها کاهش یافت.

وی تصریح کرد: هنگامی که میزان آلاینده‌های هوا در سطح بالایی است، ماندن در خانه تا حدی به کاستن این علائم کمک می‌کند.

دیانتی‌نسب با بیان اینکه همه ما در مقابل شهروندان و سلامت آنان مسئول هستیم، اعلام وضعیت آلودگی هوا و راهکارهای مناسب در این زمینه در راستای کاهش اثرات این گرد و غبار را ضروری دانست.

* اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه آلودگی هوا ضرورت دارد

رئیس محیط زیست گچساران خاطرنشان کرد: مردم نباید از طریق استنشاق ریز‌گردها در جریان بالا رفتن میزان آلودگی هوا قرار بگیرند و اطلاع‌رسانی پیش از این پدیده امری لازم است.

دیانتی‌نسب با اشاره به لزوم بکارگیری توصیه‌های پزشکی در مقابله با پدیده گرد و غبار، رعایت نکات پزشکی در این زمینه را سبب کاهش اثرات گرد و غبار بر سلامت افراد و به ویژه خردسالان و سالخوردگان دانست.

وی به بیماران تنفسی، قلبی و عروقی، کودکان و سالخوردگان توصیه کرد در مواقع غیر ضروری از رفتن به خارج از منزل خودداری کنند.

دیانتی‌نسب تصریح کرد: افراد مبتلا به آسم یا درد قلبی در هنگام آلودگی هوا علائمی شدیدتر از افراد سالم را تجربه می‌کنند.

وی استفاده از ماسک‌های بهداشتی و استاندارد را از دیگر راهکارهای کاهش اثر گرد و غبار در هنگام خارج شدن از منزل عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول