اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

5 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی سال جاری پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

5 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آلودگی موجود در هوا به عوامل مختلفی باز می‌گردد، اظهار داشت: یکی از موارد مطرح شده در کمیته کاهش آلودگی هوا این است که در برنامه پنج ساله هوای کلان‌شهر‌ها استاندارد شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد شدن هوای اصفهان با اجرای شاخص‌های مختلفی محقق می‌شود، اضافه کرد: فضای سبز موجود در اصفهان باید برای کاهش آلودگی هوا افزایش داده و حمل و نقل موجود در سطح شهر نیز باید ساماندهی شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: هم‌چنین صنایع موجود در سطح استان نیز باید استاندارد‌های زیست‌محیطی را به منظور کنترل آلودگی هوا رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد جایگاه‌های CNG موجود در سطح اصفهان نیز به منظور کاهش آلودگی هوا باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: جایگزین شدن سوخت پاک و معاینه فنی خودرو‌ها در زمینه حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر باید اجرایی شود.

شیشه‌فروش تأکید کرد: در حال حاضر شرایط آب و هوایی مناسبی بر اصفهان حاکم است و یا ایجاد اینورژن در نیمه دوم سال آلودگی هوای اصفهان نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: طی سال جاری پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر 12 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان فعال هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: اجرای یک طرح مطالعاتی با همکاری استانداری، حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی از مهم‌ترین راهکار‌های پیش‌بینی شده برای پیش‌گیری از افزایش آلودگی هوای اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تأثیر آلودگی‌ها بر روی بیماری‌ها بررسی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح اثرات و نتایج حاصل از آلودگی هوا بر روی سلامت افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول