اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

حرکت مرگ با چراغ خاموش/ آلودگی هوا و نگرانی مردم از بی‌تفاوتی مسئولان

خبرگزاری فارس: چند سالی است پدیده خطرناک گرد و غبار و یا همان ریزگردها مهمان خانه و کاشانه مردم شده‌اند و با فصل بهار و تابستان آنها عجین شده و به شکل فراگیری دامنه نفوذ آن حتی تا نقاط مرکزی کشور هم توسعه یافته است.

حرکت مرگ با چراغ خاموش/ آلودگی هوا و نگرانی مردم از بی‌تفاوتی مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مردم به شدت نگرانند، نگران خود که چگونه در این هوای آلوده نیازهای خانواده را تأمین کنند، نگران فرزندان که چگونه در هوای غبار‌ زده و هشدار آلود به مدرسه رفته و به درس و مطالعه و جست‌و‌خیز بپردازند، نگران شهر و دیارشان که دیگر رنگ بهار سرسبز و تابستان زیبا را نمی‌بیند و هر چند وقت یک بار خزان ریزگردها همه چیز را به هم می‌زند.

نگران لحظه‌لحظه عمرشان که به سبب آلودگی هوا رو به فرسودگی می‌رود و بیشتر از همه نگران اینکه چرا مسئولان نگران مردم نیستند، نگران اینکه وزارت عریض و طویل بهداشت و درمان و ... چرا از کنار این بحران دامنه‌دار و مصیبت‌بار به سادگی عبور می‌کند.

نگران بی‌تفاوتی مسئولان که برای کوچک‌ترین مورد غیـرضروری موضع می‌گیرند، مصاحبه می‌کنند، کمیته تشکیل می‌دهند ولی در شرایط بحران پیش آمده کوچک‌ترین سخنی حتی به‌عنوان هم‌دردی از آنان نشنیده‌اند چه برسد به اقدام جدی.

مـردم از خود می‌پرسند مسئول سلامت مردم کیست؟ آیا خبر هجوم بی‌رحمانه ریزگردها به مناطق غربی و سایر استان‌ها را نمی‌شنوند؟ آیا به عمق فاجعه و خسارات جبران‌ناپذیر آن واقف نیستند؟ آیا جان مردم برای آنها ارزشی ندارد؟ مردم از خود می‌پرسند سازمان محیط‌زیست که حافظ سلامت و آینده سرسبزی و سلامت جامعه است چرا در حل بحران پیش آمده نقش ندارد؟

به گزارش فارس، در روز غبار زده‌ای برنامه صبح سیما ورزش در فضای غبا‌ر‌آلود را به‌صورت زنده پخش می‌کند و رادیو مدام می‌گوید لبخند بزنید، لبخند بزنید و مسئولانی دیگر نیز در فضای غبار‌آلود برنامه پیاده‌روی دسته‌جمعی برگزار می‌کنند؛ با خود می‌گویم نکند مسئولان محترم خود را به خواب زده‌اند و تصور می‌کنند شهر در امن و امان است.

دریغ از اینکه نماینده و نمایندگان محترم مجلس این هشدارها را جدی گرفته و حداقل به اندازه برخی مسائل پیش پا افتاده به آن بها بدهند و به‌خاطر حفظ جان و سلامت موکلین خود طوماری، تذکری، استیضاحی، سؤالی و یا هر اقدام دیگری را در دستور کار قرار دهند.

دریغ از اینکه استاندار محترم به‌خاطر احساس مسئولیت در قبال حفظ جان و سلامت شهروندان اعتراضی، استعفایی و یا فریادی از خود سر دهد و این در حالی است که به خاطر مسائل بسیار جزئی‌تر اتفاقاتی از این قبیل افتاده است.

مسئولان محترم، مردم به تدریج قربانی آلودگی هوا می‌شوند و برای چندین سال پیاپی میزبان بهار و تابستان غبارآلود هستند نگذارید اعتماد و اطمینان مردم به مسئولان که به فرموده مقام معظم رهبری "بزرگ‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی است" سلب شود، نگذارید این شائبه در ذهن مردم شکل گیرد که تنها زمانی مسئولان تحرکی از خود نشان می‌دهند که دامنه بحران گرد و غبار به شهر تهران رسیده باشد.

حل این بحران چندان سخت نیست، عزت جمعی و اراده‌ای مصمم و اقدامی انقلابی می‌خواهد، همین.

______________________

یادداشت از مسعود صفی‌یاری

______________________

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول