اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مقررات «دست‌وپاگیر» در بانک‌ها حذف شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: در سال حمایت از تولید ملی، شاهد مقررات دست و پاگیر در سیستم بانکی هستیم که باید حذف شود.

مقررات «دست‌وپاگیر» در بانک‌ها حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران،‌ غلامرضا عشریه در نخستین نشست مشترک رؤسای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های بخش خصوصی استان با تأکید بر اینکه در سال حمایت از تولید ملی باید به فرمایشات رهبری جامه عمل بپوشانیم، گفت: تلاش ما برای تحقق شعار حمایت از تولید ملی است، اما بسیاری از بدخواهان علاقه‌مندند در همان ابتدای سال این شعار به فراموشی سپرده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر حمایت از تولید ملی صورت گیرد موجب حفظ اشتغال و ایجاد رفاه اجتماعی در جامعه می‌شود.

عشریه به فعالیت‌های استکبار علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با ابزار تحریم دست روی اقتصاد کشور گذاشته که جامعه را از نظام ناراضی کند تا بتواند از این طریق به اهداف خود برسد.

وی همچنین با اشاره به توان دفاعی امروز کشور علیه استکبار، افزود: ما در بخش اقتصادی نیز باید بتوانیم با حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد رفاه اجتماعی موشکی علیه دشمنان نظام اسلامی باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تأکید بر اینکه دغدغه همه دستگاه‌های متولی در بخش کار و تولید باید حفظ اشتغال باشد، بیان داشت: تحریم‌های استکبار کارساز نبوده و ما را به خودباوری می‌رساند.

این مسئول تحریم‌های داخلی را موجب شکننده کردن تولیدات کشور دانست و ادامه داد: در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی شاهد مقررات دست و پاگیر در سیستم بانکی هستیم که این عوامل باید برای رونق اقتصادی کشور حذف شود.

وی نیروی کار را از مهم‌ترین رکن تولید برشمرد و عنوان کرد: برای رونق اقتصادی کشور باید نیروی کار حفظ شود تا توسعه صادرات محور صورت گیرد.

عشریه کارگران را سرمایه‌‌های اصلی کارخانه‌های تولیدی بیان کرد و ابراز داشت: همگان باید برای حفظ اشتغال و تقویت نیروی انسانی توانمند تلاش کنند.

وی حضور دلالان را در حوزه ادارات کار معضل جدی دانست و گفت: باید با حمایت از سرمایه‌گذاران از نزدیک شدن دلالان به اداره‌ها کار جلوگیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران همچنین واردات بی‌رویه را آسیب جدی به تولیدات داخلی دانست و متذکر شد: هدف ما حمایت کامل از تولیدات داخلی است، در این بخش با افزایش کیفی تولیدات رضایت مصرف‌کننده جلب می‌شود.

* واگذاری شرکت‌های دولتی با نظارت ضعیف

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم در این نشست از برخورد جدی با دلالان فضای کسب و کار در واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان نهادهای مردمی، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

علی بابایی افزود: تشکل‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی شرکای واقعی هستند که تعامل و گفتمان با آنان سبب توسعه و رونق تولید و کسب و کار می‌شود.

وی با بیان اینکه در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی نظارت‌ها کمرنگ و ضعیف بوده است، یادآور شد: در واگذاری‌ها سلیقه‌ای عمل شد و در نتیجه نه تنها باری از روی دوش دولت برداشته نشده، بلکه باری هم اضافه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران حمایت از کار و تولید را در شرایط کنونی یک وظیفه ملی دانست و بر ضرورت فعال شدن بیش از پیش شرکت‌های تعاونی تأکید کرد.

وی با اظهار اینکه گردش پول در فضای کسب و کار و تولید از نظر شرعی و اعتقادات دینی عامل توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد گردش پول هم‌کنون در فضای تولید و کسب و کار نیست.

این مسئول بر ضرورت اصلاح قانون تأکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم لایحه فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار بگیرد تا خلاهای قانونی برطرف شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول